Nainen pitää UEF-mukia käsissään.

Itä-Suomen yliopiston tutkimukseen yli 3,2 miljoonaa euroa Koneen Säätiöltä

Koneen Säätiö myönsi 15 apurahaa Itä-Suomen yliopistoon – tutkijatohtori Alina Kuusiston ja työryhmän tutkimukseen peruskoulusta maaseudun murroksessa yli 450000 euron rahoitus.

Koneen Säätiön on myöntänyt apurahoja, palkintoja ja lahjoituksia yhteensä yli 55 miljoonaa euroa vuonna 2023.

Syksyn yleisessä rahoitushaussa myönnettiin apurahoja yhteensä 44,2 miljoonaa euroa ja yhteensä 350 kappaletta. Koneen Säätiön hallitus teki päätökset myönnöistä 1.12.2023.

Itä-Suomeen yliopiston tutkimukseen Koneen Säätiö myönsi viisitoista apurahaa, yhteissummaltaan 3,22 miljoonaa euroa. Apurahan saajia ovat:

• Tuomas Aakala, apulaisprofessori, Pohjoisboreaalisen luonnonmetsän pysyvän suurkoealan uudelleenmittaaminen, 32900 euroa.
  • Zain Ul Abdin, Doctoral Researcher, Migration for whose benefit? Pakistani and Indian migrant communities’ remittance sending behaviour and integration in Finland and Sweden, 33400 e.
  • Olga Davydova-Minguet ja työryhmä, professori, Towards relational, multidirectional dialogues on memory politics in diverse Finnish society, 306100 e.
  • Eerika Finell ja työryhmä, professori, Maahanmuuttajataustaisten ja suomalaistaustaisten äitien keskinäisten ystävyyssuhteiden kehittyminen, 250700 e.
  • Payam Ghaffarvand Mokari, Post-doc Researcher, Identifying stable and changing acoustic features in intentional voice change in Finnish speech, 39900 e.
  • Jantso Jokelin ja työryhmä, toimittaja-kirjailija, Paperikaupungit, 134200 e.
  • Virpi Kaukio, tutkija, Museo toisinjulkaisemisen foorumina, 84900 e.
  • Tuomas Koponen, yhteiskuntatieteiden maisteri, kauppat. maisteri, Kapitalismin legitimiteetti ja puoluekannatuksen sirpaloituminen Suomessa 1970–2023, 136900 e.
  • Teemu Koskimäki ja työryhmä, tohtori, Kohtuusratkaisujen mallintaminen kestävyysmurroksessa, 266700 e.
  • Sonja Kosunen ja työryhmä, professori, Opettajasegregaatio Suomessa, 410700 e.
  • Niko Kulha, FT, Luonnonmetsistä synergiaa ilmastonmuutoksen hillitsemiseen ja luonnon monimuotoisuuden turvaamiseen? 83800 e.
  • Alina Kuusisto ja työryhmä, filosofian tohtori, Peruskoulu maaseudun murroksessa, 453500 e.
  • Jussi Laine ja työryhmä, professori, dosentti, Not just a fence: Disentangling the boundaries of order, logic, and control, 341200 e.
  • Esa Penttilä ja työryhmä, FT, Monikielisyys ja kääntäminen muuttuvassa tutkijan työssä: käytännöllisiä ja tieteenfilosofisia näkökulmia, 260600 e.
  • Elisa Tiilikainen ja työryhmä, apulaisprofessori, dosentti, Ajokortin tuolla puolen? – Elämäkerrallinen ja toiminnallinen tutkimus ikämiesten autolla ajamisen loppumisesta ja siihen liittyvän elämänmuutoksen tukemisesta, 381000 e.

Lähde: Koneen Säätiö