Kuvituskuva, vihreitä viivoja.

Itä-Suomen yliopiston tietojenkäsittelytieteen laitos mukana Mimmit koodaa -ohjelman launch-tapahtumassa

Itä-Suomen yliopiston tietojenkäsittelytieteen laitos on mukana Mimmit koodaa -ohjelman launch-tapahtumassa perjantaina 30.8.2019. Tilaisuuteen on kutsuttu 500 ohjelmistokehityksestä kiinnostunutta mimmiä. Ohjelmassa on puheenvuoroja alan parissa työskenteleviltä naisilta, yrityksiltä ja oppilaitoksilta, sekä vapaamuotoista verkostoitumista osallistujien kesken.

—Tietojenkäsittelytieteen opiskelijoissa naiset ovat vähemmistönä, vaikka heidän määränsä onkin jatkuvasti kasvanut. Tähän tapahtumaan osallistumalla pyrimme löytämään lisää alasta kiinnostuneita naisia opintojen pariin. Työelämä muuttuu ja ICT-alalla tarvitaan monenlaisia osaajia, tähän naisnäkökulma voi tuoda uusia ulottuvuuksia, kertoo tietojenkäsittelytieteen laitoksen varajohtaja Erkki Pesonen.

Mimmit koodaa -ohjelman tarkoitus on kannustaa ohjelmistokehityksestä kiinnostuneita naisia opettelemaan koodaamista ja työllistymään ohjelmistoalalle. Ohjelmisto- ja e-business ry tarjoaa yhdessä jäsenyritystensä kanssa maksuttomia koulutuksia alasta kiinnostuneille naisille, joilla ei ole aiempaa koodauskokemusta.

Lisätietoja: Tietojenkäsittelytieteen laitoksen varajohtaja, yliopistolehtori Erkki Pesonen, p. 040 355 2562, erkki.t.pesonen (at) uef.fi

Lisätietoja Mimmit koodaa -ohjelmasta: https://mimmitkoodaa.ohjelmistoebusiness.fi

#mimmitkoodaa