Yleiskuvaa toimistolta.

Itä-Suomen yliopiston tietojärjestelmissä havaittu häiriöitä

Itä-Suomen yliopiston uusien käyttäjätunnusten ja sähköpostiosoitteiden luomisessa on ollut viime aikoina hitautta, joka on aiheuttanut kirjautumisongelmia. Viivettä on esiintynyt myös käyttöoikeuksien käsittelyssä.

Ongelmat ovat näkyneet varsinkin uusille avoimeen opetukseen ilmoittautuneille opiskelijoille sekä esimerkiksi kandidaateiksi valmistuneille opiskelijoille. Muillakin opiskelijoilla on voinut ilmetä kirjautumisongelmia Peppiin tai sähköpostiin.

Syyt järjestelmän viipeisiin on löydetty ja korjaustoimet aloitettu. Tilanteen odotetaan korjautuvan tämän viikon aikana.

Lisäksi opiskelu@uef.fi-sähköpostilaatikon toiminnassa havaittiin virhetilanne, jonka takia tukiosoite ruuhkautui. Virhetilanne on nyt korjattu ja jonoa on pyritty purkamaan niin nopeasti kuin mahdollista.

Pahoittelemme häiriöistä aiheutunutta haittaa.

Tietotekniikkapalvelut, servicedesk@uef.fi