UEFin ilmapalloja

Itä-Suomen yliopiston lukuvuoden avajaiset Joensuun kampuksella ja verkossa 8.9.

Itä-Suomen yliopiston lukuvuoden 2021–2022 avajaiset järjestetään Joensuun kampuksella Aurora-rakennuksen AU100-auditoriossa 8.9.2021 klo 14.15 alkaen. Tilaisuutta voi seurata myös suorana lähetyksenä verkossa.

Avajaisten juhlapuheen pitää pitkän uran talouden ja politiikan vaikuttajana tehnyt Itä-Suomen yliopiston yhteiskuntatieteiden kunniatohtori Erkki Liikanen. Rehtori Jukka Mönkkösen avajaispuheen lisäksi tilaisuudessa ylioppilaskunnan tervehdyksen esittää hallituksen puheenjohtaja Vesa Janhunen.

Avajaistilaisuuden juontavat yliopisto-opettaja Sanna Niskanen ja kielikeskuksen johtaja Lauri Tolkki. Kuoromusiikista avajaistilaisuudessa vastaa Itä-Suomen yliopiston kuoro Joy johtajanaan Mari-Annika Heikkilä.

Yliopiston juhlapäivä käynnistyy avajaisrukoushetkellä klo 13 alkaen. Liturgeina toimivat Sanna Kauppinen ja Teemu Toivonen, tekstinlukijoina Esko Ryökäs ja Suvi-Maria Saarelainen. Musiikista vastaavat Maria Takala-Roszczenko ja Varvara Merras-Häyrynen. Myös avajaisrukoushetkeä voi seurata verkossa.

Lisätietoja tapahtumasta verkko-osoitteessa https://www.uef.fi/fi/tapahtuma/ita-suomen-yliopiston-lukuvuoden-2021-2022-avajaiset.