UEFin liput.

Itä-Suomen yliopistolle tunnustusta aktiivisesta osallistumisesta tietosuojatyöhön

Itä-Suomen yliopistolle on myönnetty tunnustuspalkinto hyvin tehdystä tietosuojatyöstä ja aktiivisesta osallistumisesta valtiovarainministeriön Juhta ja Vahti -yhteishankkeeseen.

Julkisen hallinnon tietohallinnon neuvottelukunta (JUHTA) ja julkisen hallinnon digitaalisen turvallisuuden johtoryhmä (VAHTI) ovat järjestäneet vuosina 2017–2018 kaksi tietosuojan yhteishanketta. Yhteishankkeissa on toteutettu tietosuojakoulutusvideoita ja nettitestejä sekä järjestetty työpajatilaisuuksia, joissa on käsitelty tietosuoja-asetuksen eri osa-alueita, riskienhallintaa ja tietoturvallisuutta julkishallinnon näkökulmasta.

Yliopiston puolesta tunnustuspalkinnon vastaanotti tietosuojavastaava Helena Eronen. Tunnustuspalkinnot jaettiin Juhta ja Vahti -hankkeiden päätösseminaarissa 4.12. Helsingissä.