UEFin liput.

Itä-Suomen yliopistolle erityisavustus sujuvan opiskelun tukemiseksi ja opiskelijoiden hyvinvoinnin edistämiseksi

Opetus- ja kulttuuriministeriö tukee korkeakouluja sekä ylioppilas- ja opiskelijakuntia yhteensä 6 miljoonan euron erityisavustuksilla. Erityisavustukset on tarkoitettu koronaepidemian vuoksi toimenpiteisiin, joilla vahvistetaan korkeakouluopiskelijoiden ohjauksen ja opiskelijahyvinvoinnin tukea.

Itä-Suomen yliopisto sai erityisavustuksen SILLAT-ohjelmaan, joka tukee sujuvaa opiskelua ja edistää opiskelijoiden hyvinvointia yliopistossa vuosina 2021 ja 2022. Erityisavustuksen suuruus on 235 000 euroa.

Itä-Suomen yliopisto on myös mukana korkeakoulujen AnalytiikkaÄly-Etäohjaus-konsortiossa, jossa kehitetään korkeakouluopiskelijoiden itseohjautuvuuden ja etäohjauksen tukemista oppimisanalytiikalla. Konsortiolle myönnettiin 240 000 euron avustus.

Lisätietoa erityisavustuksista opetus- ja kulttuuriministeriön tiedotteessa osoitteessa https://valtioneuvosto.fi/-/1410845/korona-avustuksilla-vahvistetaan-korkeakouluopiskelijoiden-hyvinvointia-ja-ohjausta.