UEF liput lipputangoissa

Itä-Suomen yliopisto siirtää opetustaan verkkoon koronavirustilanteen vuoksi

Opetusta järjestetään Itä-Suomen yliopistossa tällä hetkellä normaalisti, mutta koska koronavirusepidemian tilanne muuttuu jatkuvasti, ja on nähtävissä, että epidemia vielä laajenee, Itä-Suomen yliopisto pyrkii turvaamaan opetuksen saatavuutta myös poikkeusolosuhteissa.

Yliopiston akateeminen rehtori on 12.3.2020 päättänyt, että tiedekuntien, Aducaten, kielikeskuksen ja kirjaston tulee järjestää korvaavia suoritustapoja tai etäosallistumismahdollisuus niille opiskelijoille, jotka eivät koronaviruksen vuoksi pysty osallistumaan läsnäoloa edellyttävään opetukseen. Läsnäoloa vaativaa opetusta tulee mahdollisuuksien mukaan muuttaa joko kokonaan tai osittain verkossa toteutettavaksi, tai käyttää muita vaihtoehtoisia suoritustapoja. Myös tenttien suoritustapoja tulee mahdollisuuksien mukaan muuttaa sellaisiksi, etteivät ne vaadi läsnäoloa kampuksella.

Tarkoitus on turvata opiskelijoiden opintojen riittävä eteneminen mm. opintotuen määräytymisen kannalta sekä heidän mahdollisuutensa valmistua tutkinnolle asetetussa määräajassa. Opetusta järjestävät yksiköt tiedottavat asiasta opiskelijoille erikseen.

Akateeminen rehtori Tapio Määttä, tapio.maatta(at)uef.fi, p. 050 575 1589