Snellmanian aula Kuopion kampuksella.

Itä-Suomen yliopisto paransi sijoitustaan kansainvälisessä kestävän kehityksen vertailussa

Itä-Suomen yliopisto nousi sijalle 65 kansainvälisessä kestävän kehityksen yliopistovertailussa. Edellisellä kerralla sijoitus oli 74. Tällä kertaa GreenMetric -rankingiin osallistui kaikkiaan 719 yliopistoa ympäri maailmaa. UEF oli mukana kolmatta kertaa.

UI GreenMetric -ranking vertailee yliopistoja sen perusteella, miten ne huomioivat toiminnassaan ympäristövastuun ja kestävän kehityksen. Arviointi tehdään useilla osa-alueilla, joita ovat sijainti ja infrastruktuuri, energiankäyttö ja ilmastonmuutoksen torjunta, jätteiden käsittely, veden käyttö, liikenne sekä opetus.

Itä-Suomen yliopisto sai hyvät arviot erityisesti jätteiden käsittelyyn, energiankäyttöön ja ilmastonmuutokseen torjuntaan sekä opetukseen liittyvästä vastuullisuudesta.

Suomalaisista yliopistoista sadan parhaan joukkoon ylsivät Itä-Suomen yliopiston lisäksi Aalto-yliopisto, joka sijoittui parhaana pohjoismaisena ja suomalaisena yliopistona sijalle 25, ja Tampereen teknillinen yliopisto (sijoitus 62.).

Laatukoordinaattori Saila Vaittinen, Itä-Suomen yliopisto, p. 040 564 8985, saila.vaittinen (at) uef.fi

UI GreenMetric -tulokset 2018

Itä-Suomen yliopiston tulokset 2018