Mies opiskelee kotona.

Itä-Suomen ja Jyväskylän yliopistot aloittavat liikunta- ja terveysalan opetusyhteistyön

Kesäkuun 2022 alussa aloitetun opetusyhteistyön puitteissa Itä-Suomen yliopiston lääketieteen laitoksen opiskelijoilla on mahdollisuus suorittaa ja sisällyttää tutkintoonsa Jyväskylän yliopiston liikuntatieteellisen tiedekunnan tarjoamia liikunta- ja terveystieteiden opintojaksoja. Niiden suorittaminen on opiskelijalle maksutonta.

Yhteistyö tuo Jyväskylän yliopiston monitieteistä liikunnan, terveyden ja hyvinvoinnin alojen opetustarjontaa Itä-Suomen yliopiston biolääketieteen, hammaslääketieteen, lääketieteen, ravitsemustieteen ja terveyden edistämisen koulutusohjelmissa opiskelevien ulottuville.

Itä-Suomen yliopisto tarjoaa puolestaan ravitsemustieteen perus- ja aineopintoja Jyväskylän yliopiston liikuntatieteellisen tiedekunnan opiskelijoille.

Lääketieteen laitoksen opiskelija – nyt voit sisällyttää tutkintoosi opintoja Jyväskylän yliopiston liikuntatieteellisestä tiedekunnasta

Itä-Suomen yliopiston opiskelijat ilmoittautuvat Jyväskylän yliopiston opintojaksoille oman yliopiston ilmoittautumismenettelyn mukaisesti.  Valinnat opintojaksoille tehdään kotiyliopiston esityksestä ja opinto-oikeuden myöntämisestä päättää järjestävä yliopisto.

Kaikki opintojaksot on mahdollista suorittaa etänä. Kohdeyliopiston opinto-oikeus on voimassa kuluvan lukukauden loppuun.

Itä-Suomen yliopiston lääketieteen laitoksen opiskelijat voivat suorittaa seuraavia Jyväskylän yliopiston tarjoamia opintojaksoja lukuvuonna 2022–2023:

Perusopintotasoiset opintojaksot:

• LPSP1004 Liikuntapsykologian perusteet (5 op) (syksy 2022 ja kevät 2023)
  • LPSP1005 Psyykkinen valmennus 1 (5 op) (syksy 2022 ja kevät 2023)
  • LTKY4001 Kehosta mitattava hyvinvointitieto (2 op) (syksy 2022 ja kevät 2023)
  • LTKY1004 Väestön liikuntakäyttäytyminen ja suomalaisen liikuntakulttuurin muotoutuminen (5 op) (syksy 2022)
  • VTEP1003 Urheilijan ravitsemus 3 op (syksy 2022)
  • LTKY1005 Liikunta, terveys ja hyvinvointi elämänkulussa (5 op) (syksy 2022)
  • LTKY1006 Liikunta- ja terveyskäyttäytymisen edistäminen (5 op) (kevät 2023)
  • LBIP1011 Kuormitusfysiologia I 4 op (kevät 2023)
  • LBIP1011 Kuormitusfysiologia II 3 op (kevät 2023)

Syventävät opintojaksot:

• LTKS1001 Tutkimusetiikan syventäminen 2 op (syksy 2022 suomeksi, kevät 2023 englanniksi)

Opintojaksoille valitaan enintään 20 Itä-Suomen yliopiston opiskelijaa ilmoittautumisjärjestyksessä. Syksyn opintojaksoille ilmoittaudutaan viimeistään 15.8.2022 tämän linkin kautta ja kevään opintojaksoille viimeistään 30.11.2022 tämän linkin kautta.

UEFin yhteyshenkilö: yliopisto-opettaja Kati Väkeväinen, kati.vakevainen@uef.fi