UEFin ilmapalloja

Haku Itä-Suomen yliopistoon käynnistyy tänään

Itä-Suomen yliopistoon haetaan korkeakoulujen yhteishaussa 18.3.–1.4.2020. Haussa ovat mukana yliopiston kaikki suomenkieliset tutkintoon johtavat koulutukset, yhteensä noin 130 hakukohdetta. Suomenkieliset kaksivuotiset maisterihaut ovat mukana erillisinä hakukohteina.

Myös aikaisempia opintoja suorittaneet opiskelijat hakevat yhteishaussa. Esimerkiksi avoimen yliopiston väylällä hakevat yhteishaussa kyseisen koulutuksen omalla ”Muut reitit yliopistoon” -hakukohteeseen.

Hakeminen Itä-Suomen yliopistoon tapahtuu korkeakoulujen sähköisessä hakujärjestelmässä osoitteessa opintopolku.fi.

Itä-Suomen yliopisto on kolmellatoista koulutusalallaan Suomen monialaisin tiedeyliopisto. Tarjoamme myös laajan vapaan sivuaineoikeuden ja näin mahdollisuuden koota yksilöllisiä tutkintokokonaisuuksia.

Koulutustarjonta on kokonaisuudessaan luettavissa UEFin verkkosivuilla osoitteessa haeyliopistoon.fikoulutustarjontaesitteessä sekä hakuoppaassa. Hakuoppaasta löytyvät hakukohteet sekä valintojen tarkat aikataulut, valintakoepäivät mukaan lukien. Hakukohteiden valintaperusteet löytyvät osoitteesta opintopolku.fi. Yhteishaun tulokset julkistetaan 8.7. mennessä. Kevään yhteishaussa valitaan yliopistoon noin 2600 uutta opiskelijaa.

Kaikki Itä-Suomen yliopiston koulutusalat löytyvät helposti haeyliopistoon.fi-sivustolta. Koulutusaloihin tutustumisen lisäksi sivustolla voi tehdä mm. hauskan ja nopean uratestin ja laskea hakukohteittain omat todistusvalinnan pisteet yliopiston vuoden 2020 opiskelijavalintaan.

Erillisen siirtohaun kevään hakuaika on 4.–18.5.2020. Siirtohaussa opiskelija voi hakea kandidaattivaiheen opintojen aikana kandidaatti- ja maisteriopintoihin. Tarkemmat siirtohaun valintaperusteet ovat luettavissa osoitteessa haeyliopistoon.fi/koulutussiirtohaku/.

Yliopistot toimivat yhteistyössä opiskelijavalinnan turvaamiseksi ja tiedottavat mahdollisista koronavirukseen liittyvistä erityisjärjestelyistä yhteisesti.

Itä-Suomen yliopiston hakijapalvelut opastavat tarvittaessa hakuun liittyvissä kysymyksissä.

Linkit:

Koulutustarjonta ja neuvonta: www.haeyliopistoon.fi