Students having a chat by laptop.

Hae YUFE Student Journey -oppimispolulle syksyllä!

Oletko pohtinut ulkomailla opiskelua? Miltä kuulostaisi kymmenessä nuoressa tutkimusyliopistossa opiskelu ympäri Eurooppaa? Meillä saat tietoja, taitoja sekä kokemusta monikulttuurisessa ympäristössä, ja pääset rikastuttamaan opintojasi muiden yliopistojen tarjoamilla kursseilla ja koulutuksilla.

YUFEn päämääränä on luoda yhteinen, eurooppalainen yliopisto, jossa kuka tahansa voi opiskella kymmenessä yliopistossa samaan aikaan. Tavoitteenamme on osallistujien mahdollisuushorisonttien laajentaminen. YUFE tarjoaa kattavan valikoiman akateemisia kursseja partneriyliopistoissaan sekä englanniksi että paikallisilla kielillä. Voit rikastaa opintojasi myös osallistumalla käytännönläheisesti yhteiskunnalliseen toimintaan. Voit kehittää akateemisia taitojasi kielikursseilla ja ammattimaisen koulutuksen kursseilla. Voit myös harjoittaa kansalaistoimintaa tekemällä vapaaehtoistyötä tai osallistumalla Help Desk -toimintaan.

YUFE tarjoaa mahdollisuuden kasvaa aidoksi eurooppalaiseksi, mutta lisäksi myös:

• Akateemiset kurssit englanniksi
  • Akateemiset kurssit kroatiaksi, saksaksi, tanskaksi, suomeksi, ranskaksi, kreikaksi, italiaksi, puolaksi ja espanjaksi
  • Kielikursseja, tandem-opetusta ja tiedekahviloita
  • Kansalaistoimintaa, kuten YUFE Help Deskien pitäminen mm. aiheista opiskelijoiden terveys, maahanmuutto, yrittäjyys ja digitaitojen tukeminen; mahdollisuus asua alennettuun hintaan paikallisten kanssa YUFE@Home-aloitteen kautta; tai työskennellä maahanmuuttajien ja pakolaisten tai kestävän kaupankäynnin yms. aiheiden parissa YUFEn Community Volunteering Programme -vapaaehtoisohjelman kautta.
  • Ammattimaisen koulutuksen toiminta, joka mahdollistaa aitojen sosiaalisten, tieteellisten ja teknologiaan liittyvien haasteiden ratkomisen YUFE Challenge Teams -joukkueissa tai Hackatons -tapahtumissa; pääset oppimaan huippuyrittäjistä YUFE Enterpreneurial Initiative -aloitteen kautta sekä osallistumalla interaktiivisiin Talk Show -ohjelmiin.
  • Kerää meriittejä opintojesi lisäksi YUFE Star System -järjestelmän avulla, joka sisältää erilaisia ansiotähtiä, kuten Mobility Star -liikkuvuustähti, Language Star -kielitähti, Civic Star -kansalaistoimintatähti ja Professional Star -ammattimaisen toiminnan tähti.
  • YUFE Akateemiset luennot
  • YUFE Johdanto luennot.

Kuulostaako liian hyvältä ollakseen totta? Haluatko nähdä, mitä kaikkea voimme tarjota? Käy tutustumassa verkkosivuihimme (https://yufe.eu/) tai kurkista YUFE Opiskelijaportaalia virtuaalikampuksella (https://vc.yufe.eu/explore).

Seuraava hakuaika YUFE Student Journey -polulle ilmoitetaan pian. Löydät lisätietoa hakuvaatimuksista verkkosivuiltamme (https://yufe.eu/students/). Olemme yhä pilottivaiheessa, joten voimme hyväksyä vain rajallisen määrän opiskelijoita jokaisesta jäsenyliopistostamme. Hakuvalmistelujen tekeminen kannattaakin aloittaa ajoissa. Seuraa meitä myös sosiaalisessa mediassa, niin ilmoittautumisaika ei pääse livahtamaan ohi!