Ensimmäisen vuoden opiskelijoiden mielipiteitä opintojensa aloittamisesta vuonna 2018

Itä-Suomen yliopistossa vuonna 2018 aloittaneille opiskelijoille suunnattu Fuksikysely toteutettiin eLomake-verkkokyselylomakkeella keväällä 2019.

Kyselyssä selvitettiin ensimmäisen vuoden opiskelijoiden mielipiteitä ja kokemuksia opintopolustaan yleensä, opetuksesta ja oppimisesta, opintojen suunnittelusta ja ohjauksesta, kiusaamiskokemuksista, hyvinvoinnista ja opiskeluympäristöstä.

Aiempien vuosien tuloksiin verrattuna opiskelijoiden käsitykset Itä-Suomen yliopistosta olivat pysyneet suurin piirtein ennallaan. Yleisarvosanaksi asteikolla neljästä kymmeneen UEF sai opiskeluolosuhteistaan keskiarvoksi 8,5 (v. 2017 8,5) ja houkuttelevuudestaan 8,3 (v. 2017 8,3). Kyselyn tulokset ja kehittämistoimenpiteet käydään läpi yliopistopalvelujen ja tiedekuntien välisissä työryhmissä.

Lisätietoa:

Fuksikysely 2018: rekrytointipäällikkö Marko Junkkarinen / Opintopalvelut, marko.junkkarinen(at)uef.fi