Tekstitarroja lasiseinässä.

Eero Rissanen valittiin Kansallisen neurokeskuksen uudeksi johtajaksi

Kansallisen neurokeskuksen uudeksi johtajaksi on valittu neurologian erikoislääkäri, dosentti, LT Eero Rissanen. Rissanen on aikaisemmin toiminut Tyks Vakka-Suomen sairaalan neurologian poliklinikan ylilääkärinä ja on tällä hetkellä vierailevana tutkijana Harvardin yliopistossa Bostonissa.

Kansallinen neurokeskus on seitsemän yliopiston ja viiden yliopistosairaanhoitopiirin yhteistyöverkosto, joka on ministeriöiden tuella perustettu 1.4.2021. Toiminnan tarkoituksena on edistää neurotieteiden kansallista ja kansainvälistä tutkimusyhteistyötä ja siten edesauttaa aivoterveyden edistämiseen sekä aivosairauksien diagnostiikkaan, hoitoon ja kuntoutukseen liittyvien innovaatioiden syntymistä. Tavoitteena on parempi aivoterveys ja aivosairauksien aiheuttamien kustannusten merkittävä vähentäminen Suomessa, entistäkin korkeatasoisempi ja vaikuttavampi tieteellinen tutkimus sekä uudet innovaatiot ja niiden menestyksellinen kaupallistaminen.

Tukemalla yhteistyötä ja innovaatioiden syntyä voimme entisestään lisätä alan tutkimuksen vaikuttavuutta sekä edistää aivoterveyttä.

Eero Rissanen

Avainsanat