Tero Puustinen esittelee CorFlux-projektia Tarton startup-tapahtumassa.

CorFlux-projekti osallistui Tarton startup-tapahtuman pitchauskisaan

Aortan laajentuman repeämän riskiä ennakoiva CorFlux edusti yliopistoa sTARTUp Day -tapahtumassa maaliskuussa.

Aortan laajentuman repeämisen riskin ennakointiin analyysia kehittävä CorFlux-projekti edusti Itä-Suomen yliopistoa vuosittain järjestettävässä sTARTUp Day -startup-yritystapahtumassa Viron Tartossa maaliskuussa.

Tarton yliopiston järjestämään tapahtumaan osallistuu startup-yritysten lisäksi tutkimuksesta liiketoimintaan projekteja, yrityksiä, pääomasijoittajia ja muita startup-yhteisöstä kiinnostuneita osallistujia. Tapahtumassa oli verkostoitumisen ja pitchauskilpailujen ohella ammattilaisten pitämiä seminaareja, demoalue ja muuta oheistapahtumaa.

CorFlux-projektin tavoitteena on tulla maailman johtavaksi aortan repeämisen riskiä arvioivaksi ohjelmaksi. Tämänhetkinen kliininen käytäntö ei ota huomioon muita vaikuttavia tekijöitä kuin aortan halkaisijan, kun arvioidaan aortan repeämisen riskiä. Merkittävä osa aortan repeämisistä tapahtuu kuitenkin ennen kuin aortan halkaisija on nykyiset leikkauskriteerit täyttävä. CorFlux-analyysin myötä lääkärit pystyvät löytämään leikkausta tarvitsevat korkean riskin potilaat ja säästämään ihmishenkiä.

CorFlux osallistui Science to Business Deep Tech Pitchmatch -pitchauskilpailuun, johon osallistui CorFluxin lisäksi yhdeksän muutakin tutkimuksesta liiketoimintaan projektia. Mukana oli osallistujia Suomesta, Virosta, Latviasta, Saksasta ja Ukrainasta. Kilpailun voitti paikallinen Piret Arukuusk, jonka biotieteen projekti Vectiopep kehittää mRNA-teknologiaa syövän immuuniterapiahoitoihin.

CorFluxin kaupallistamisasiantuntijan Tero Puustisen mukaan onnistunut tapahtuma tarjosi laaja-alaisesti verkostoitumista ja tapaamisia pääomasijoittajien kanssa.

– Pitchausta kuuntelemassa saattaa olla tuleva yhteistyökumppani tai pääomasijoittaja, joka kiinnostuu pitchin myötä tarjoamastasi palvelusta. Tämä on hyvä pitää aina mielessä, sanoo Puustinen.

Tero Puustinen, Business Developer, CorFlux, tero.puustinen@uef.fi

Lisätietoa verkossa: https://uefconnect.uef.fi/tutkimusryhma/corflux/