UEFin liput.

Broman Group tukee vähittäiskaupan koulutusta Itä-Suomen yliopistossa

Broman Group Oy on tehnyt merkittävän lahjoituksen Itä-Suomen yliopiston kauppatieteiden laitokselle. Lahjoituksella halutaan tukea vähittäiskaupan koulutusta Itä-Suomen yliopistossa. Lahjoituksen summa on 50 000 euroa.

Broman Group Oy:n hallituksen varapuheenjohtaja, kauppaneuvos Harri Broman kertoo, että lahjoitus on jatkumoa useamman vuoden kestäneelle yhteistyölle, jolla halutaan tukea kauppatieteellistä opetusta ja tutkimusta. Itä-Suomen yliopiston kunniatohtorin sekä Kaupan liiton hallituksen puheenjohtajana toimivan Bromanin mukaan lahjoitus on suunnattu nimenomaan vähittäiskaupan alueelle, sillä yksikään yliopisto Suomessa ei tällä hetkellä kouluta riittävästi vähittäiskaupan osaajia.

–Vähittäiskaupassa menestymiseen ei riitä vain yhden osaamisalueen, kuten markkinoinnin, osaaminen, vaan tarvitaan laajojen ja monipuolisten kokonaisuuksien osaamista. Tätä ei ole vielä riittävästi ymmärretty yliopistotasoisessa kauppatieteellisessä koulutuksessa.

Itä-Suomen yliopistossa tehdään parhaillaan työtä vähittäiskaupan opetuksen ja tutkimuksen kehittämiseksi. Kauppatieteiden laitoksen johtaja, kansainvälisen myynnin apulaisprofessori Saara Julkunen iloitsee lahjoituksesta.

– Kiitämme lämpimästi Broman Group Oy:tä lahjoituksesta ja arvostamme tätä suuresti. Vähittäiskauppa on alueellisesti ja valtakunnallisesti toistuvasti tunnistettu tärkeäksi kehittämiskohteeksi, johon kauppatieteiden laitos haluaa tarttua. Olemme kiitollisia pitkäaikaisesta yhteistyöstä Broman Group Oy:n kanssa.

Broman Group Oy täyttää 55 vuotta 14.5.2020. Yhtiön juuret ovat Joensuussa, jonne kauppaneuvos Väinö H. Broman perusti vuonna 1965 autoja ja varaosia myyvän liikkeen. Tänä päivänä kasvavaan yritykseen kuuluu kaksi vahva valtakunnallisesti toimivaa kauppaketjua sekä kaksi logistiikkakeskusta.

Lahjoitustilaisuutta ei tänä vuonna järjestetä koronaviruspandemian vuoksi.

Lisätietoja: kauppatieteiden laitoksen johtaja Saara Julkunen, saara.julkunen(at)uef.fi, puh. 040 355 3365

Lisätietoa Broman Group Oy:stä: https://www.bromangroup.fi/