Apteekin asiakaspalvelija auttaa asiakasta tuotteiden valinnassa.

Avoin webinaari 16.4.: Tutkittua tietoa pohjoismaisten apteekkijärjestelmäuudistusten vaikutuksista

Oletko kiinnostunut kuulemaan tutkimustietoa eri Pohjoismaissa toteutettujen apteekkijärjestelmäuudistusten vaikutuksista? Tervetuloa kuulolle ja keskustelemaan 16.4.2024 klo 13–16 kaikille avoimeen webinaariin:

Webinaari esittelee eri Pohjoismaissa toteutettuja toimenpiteitä apteekkijärjestelmien tehokkuuden parantamiseksi ja tarjoaa tutkimustietoa muutosten vaikutuksista. Lisäksi keskustellaan eri maissa toteutetuista järjestelmäuudistuksista ja tunnistetaan tutkimustarpeita tulevaisuuteen.

– Teema on Suomessakin todella ajankohtainen, kun parhaillaan keskustellaan esimerkiksi itsehoitolääkkeiden jakelukanavien laajentamisesta muuallekin kuin apteekkeihin. Ilmoittautuneita onkin jo runsaasti eri maista, toteaa Itä-Suomen yliopiston sosiaalifarmasian professori Katri Hämeen-Anttila.

Webinaarin järjestävät sosiaalifarmasian tutkijat eri Pohjoismaista. – Tutkijoina haluamme jakaa tutkimustietoa apteekkijärjestelmien uudistuksista ja mahdollistaa keskustelua aiheen ympärillä. Webinaari on ensimmäinen laatuaan ja se aloittaa vuosittaisen pohjoismaisen webinaarisarjan erilaisista lääkepoliittisista kysymyksistä.

Webinaarissa ovat mukana Itä-Suomen yliopiston lisäksi Islannin, Kööpenhaminan, Oslon, Uppsalan ja Tarton yliopistot. Webinaari järjestetään pohjoismaisten yliopistojen Nordic POP -konsortion tuella.

Ilmoittaudu 31.3.2024 mennessä: https://link.webropol.com/s/PharmaceuticalPolicyWebinar

Lisätietoa ja ohjelma:

Changes in pharmacy systems in the Nordic countries – evidence based or an ideological playground? | Itä-Suomen yliopisto (uef.fi)