UEF-tunnus.

Apteekkariliitolta lahjoitus Itä-Suomen yliopistolle

Apteekkariliitto on tehnyt Itä-Suomen yliopistolle 10 001 euron lahjoituksen valtion vastinrahaan oikeuttavaan varainhankintakampanjaan. Lahjoitus kohdennetaan lääketieteen ja farmasian koulutusalalle. Valtion vastinraha voi jopa 2,5-kertaistaa lahjoituksen arvon.

Samalla Apteekkariliitto onnittelee Itä-Suomen yliopiston 50 vuotta täyttävää farmasian tutkimusta ja opetusta. Juhlavuotta vietetään vuonna 2023.

– Itä-Suomen yliopistolla on suuri merkitys farmasian ammattilaisten kouluttamisessa apteekkeihin. Farmaseuttinen työ on apteekkitoiminnan ydintä. Olemme ilolla panneet merkille, että yliopisto tuntee apteekkityön käytännöt, huomioi apteekkien tarpeet koulutusohjelmissaan ja kannustaa valmistuvia farmaseutteja hakeutumaan apteekkityöhön, Apteekkariliiton toimitusjohtaja Merja Hirvonen kiittelee.

Farmasian laitoksen johtaja, professori Jarkko Ketolainen pitää lahjoitusta tärkeänä tunnustuksena Itä-Suomen yliopiston toiminnan merkityksestä apteekkialalle.

–  Yhteistyö Apteekkariliiton kanssa on todella sujuvaa ja yliopiston tekemä työ esimerkiksi koulutusohjelmien uudistamisessa ja apteekkikenttää koskevassa tutkimuksessa on saanut liitolta vahvan tuen.

Farmasian laitoksen johtaja, professori Jarkko Ketolainen, p. 040 3552486

Apteekkariliiton toimitusjohtaja Merja Hirvonen, p. 040 588 0841

Itä-Suomen yliopiston valtion vastinrahaan oikeuttava varainhankintakampanja Tee tietoinen valinta on käynnissä 30.6.2022 saakka. Valtio pääomittaa yliopistoja vastinrahoituksella, joka jaetaan yliopistojen kesken suhteessa niiden keräämään yksityiseen pääomaan. Kampanjan aikana jokainen kerätty euro voi tuottaa vastinrahaa yliopistolle jopa 2,5 euroa.