Antti Belinskij.

Antti Belinskij’stä Suomen Ympäristöoikeustieteen Seuran uusi puheenjohtaja

Professori Antti Belinskij valittiin Suomen Ympäristöoikeustieteen Seura ry:n (SYS) puheenjohtajaksi seuran syyskokouksessa 13.11. Belinskij seuraa tehtävässä professori Erkki Holloa.

Belinskij työskentelee ympäristöoikeuden professorina Itä-Suomen yliopistossa ja tutkimusprofessorina Suomen ympäristökeskuksessa. Hänen tutkimuksensa painopisteitä ovat vesioikeus ja tieteidenvälinen yhteistyö. Hän on väitellyt Helsingin yliopistosta ja toiminut lainsäädäntöneuvoksena maa- ja metsätalousministeriössä.

Professori emeritus (Helsingin yliopisto) Erkki Hollo on SYS ry:n perustajajäsen ja sen pitkäaikainen puheenjohtaja. Hän on työskennellyt professorina Helsingin yliopistossa ja Teknillisessä korkeakoulussa sekä hallintoneuvoksena korkeimmassa hallinto-oikeudessa. Hollon johdolla seura on kasvanut noin 470 jäsenen aktiiviseksi toimijaksi ympäristöalalla.

SYS ry on perustettu vuonna 1980. Sen tarkoituksena on edistää ympäristökysymysten oikeudellista tutkimusta ja kehittää yhteistyötä eri ympäristötieteiden tutkijoiden ja ympäristöalan viranomaisten kanssa Suomessa ja kansainvälisesti. Seura julkaisee Ympäristöjuridiikka-lehteä, järjestää vuosittaiset ympäristöoikeuden päivät ja muita tilaisuuksia sekä antaa lausuntoja lainsäädäntöhankkeista. Jäsenistö koostuu lakimiehistä ja ympäristöalan muista toimijoista.

Seuran verkkosivu, josta löytyvät myös ohjeet jäseneksi liittymiseen: http://www.sysry.fi/

Lisätietoja: professori Antti Belinskij, 046 920 9189, antti.belinskij(at)uef.fi; sekä professori Erkki Hollo, 050 369 5696, erkki.hollo(at)helsinki.fi