Pyöreitä tarroja lasiseinällä.

Annastasia Shipepe on yksi SANORD 3MT -pitchauskisan voittajista

Itä-Suomen yliopiston Luonnontieteen, teknologian ja laskennan tohtoriohjelmassa opiskeleva väitöskirjatutkija Annastasia Shipepe on yksi kolmesta SANORD 3MT -opinnäytetyökilpailun voittajasta. SANORD 3MT on pitchauskisa, jossa osallistujat esittelevät opinnäytetyönsä aihetta kolmeminuuttisen videon avulla.

Annastasia Shipepen väitöstutkimus keskittyy robotiikan ja sensoriteknologian käytön vaikutuksiin namibialaisissa kouluissa.

Tunnustuksena menestyksestään kilpailussa Shipepe on kutsuttu osallistumaan SANORD-verkoston konferenssiin joulukuussa 2022. Konferenssi järjestetään Limpopn yliopistossa Etelä-Afrikassa.

Eteläisen Afrikan ja pohjoismaisten yliopistojen yhteinen verkosto SANORD (Southern African-Nordic Centre) edistää strategista, monenvälistä yhteistyötä eteläisen Afrikan ja pohjoismaalaisten yliopistojen välillä. Verkosto pyrkii ratkaisemaan paikallisia ja globaaleja innovaatio- ja kehityshaasteita. Itä-Suomen yliopisto on SANORD-verkoston jäsen.