Snellmanian aula Kuopion kampuksella.

Annalisa Saravesi kansainvälisen ympäristöoikeuden apulaisprofessoriksi

PhD, Annalisa Saravesi on nimitetty Itä-Suomen yliopistoon kansainvälisen ympäristöoikeuden apulaisprofessoriksi 1.5.2021 alkaen.

Annalisa Saravesi on kiinnostunut erityisesti kansainvälisestä, eurooppalaisesta ja vertailevasta oikeudesta, ilmasto- ja energiaoikeudesta ja ympäristö-oikeuden ja ihmisoikeuksien vuorovaikutuksesta. Itä-Suomen yliopistossa hän tulee opettamaan kansainvälistä oikeutta ja johtamaan NOMPEL (The Joint Nordic Master Program in Environmental Law) koulutusohjelmaa.

Viime vuodet Saravesi on työskennellyt ympäristöoikeuden vanhempana tutkijana Stirlingin yliopistossa, Skotlannissa.

- Odotan innolla, että pääsen osallistumaan UEFin erinomaiseen tutkimukseen ja opetukseen ympäristö- ja energiaoikeuden alalla, Saravesi kertoo.