Aivojen anatominen malli

Aivoviikon webinaarissa 16.3. aiheena COVID-19 ja aivot

Viikolla 11 vietetään aivoviikkoa, jonka aikana nostetaan esiin aivoterveyden eri osa-alueita. 16.3.2021 järjestettävän Aivoviikon webinaarin aiheena on COVID-19 ja aivot. Maksuttoman webinaarin puhujiin kuuluu akatemiatutkija, apulaisprofessori Katja Kanninen Itä-Suomen yliopistosta. Kanninen kertoo webinaarissa, miten virukset vaikuttavat aivosoluihin.

Professori Olli Vapalahti Helsingin yliopistosta valottaa COVID-19-pandermian syntyä ja leviämistä. COVID-19:n neurologisista oireista kertoo apulaisylilääkäri, neurologi Eemil Partinen Helsingin yliopistollisesta keskussairaalasta ja pitkäkestoisesta COVID-19:stä puhuu professori Seppo Parkkila Tampereen yliopistosta.

Tapahtuman järjestäjinä ovat Suomen Aivot Ry, Suomen aivotutkimusseura ry, Aalto yliopisto – Aalto Brain Center, Itä-Suomen yliopisto, Helsingin yliopisto – Doctoral Program Brain and Mind, Helsinki Brain and Mind -hanke ja Kansallinen neurokeskus.

Tapahtumasivu ja osallistuminen