UEFin liput.

Oikeustieteellisen alan yhteisvalinnan valintakokeen pisteiden laskuvirhe korjataan

Oikeustieteellisen alan yhteisvalinnan valintakokeen toisen vaiheen pisteytyksessä on havaittu virhe. Hakijoille on vastausten automaattisessa optisessa tarkastuksessa kirjautunut virheellisesti miinuspisteitä tehtävistä, joihin hakija on ruksinut ei-vastausta -kohdan.

Valintakokeen toiseen vaiheeseen osallistui 620 hakijaa. Virhe koskee suurta osaa kokeen toiseen vaiheeseen osallistuneista. Kaikkia valintakokeen toiseen vaiheeseen osallistuneita on tiedotettu asiasta sähköpostitse.

Virhe korjataan oikaisemalla opiskelijavalintapäätöstä. Tilanne ei edellytä hakijoilta toimenpiteitä.

Laskuvirheen korjaaminen voi vaikuttaa kaikkiin hakijoihin, mukaan lukien myös hyväksytyksi tulleet. Asiasta tiedotetaan tarkemmin maanantaina 13.7.2020.

Oikeustieteellisen alan yhteisvalinnassa ovat mukana Helsingin, Itä-Suomen, Lapin ja Turun yliopistot. Yhteisvalinnassa mukana olevat yliopistot pahoittelevat tapahtunutta.