UEF liput lipputangoissa

Materiaali- ja pintatutkimuspalveluihin keskittyvästä seminaarista eväitä oman yrityksen tuotekehitykseen

Pohjois-Savon Kone- ja materiaaliteknologian ekosysteemi sekä Materia-tutkimuskeskus järjestävät Materiaali- ja pintatutkimuspalveluista hyötyä tuotekehitykseen -seminaarin Kuopiossa helmikuun lopussa. Tapahtumassa kuullaan materiaaliteknologian viimeisimmistä tutkimuksista ja keskustellaan siitä, miten tutkimuspalveluita voi hyödyntää yritysten tuotekehityksessä.

— Materiaalitutkimus on keskeisessä osassa yritysten kilpailukyvyn ja uuden liiketoiminnan kehittämisessä. Monissa yrityksissä ei ole kuitenkaan tietoa saatavilla olevista tutkimuspalveluista tai selkeää ymmärrystä, miten niitä voisi konkreettisesti hyödyntää oman yrityksen TKI-toiminnan tukena, toteaa nuorempi tutkija Jani Tuovinen Itä-Suomen yliopiston SIB labs -yksiköstä.

— Seminaarimme tarkoituksena on tarjota kuuntelijoille selkeä kuva eri toimijoiden tarjoamien analyysipalvelujen hyödyntämisestä TKI-toiminnan apuna. Tilaisuudessa esitellään muun muassa useita yritysyhteistyössä tehtyjä tutkimuksia ja selvityksiä.

Tapahtuma on erinomainen tilaisuus hakea vinkkejä tuotekehityksen tueksi ja verkostoitua monipuolisten tutkimusinstituuttien kanssa. Tervetuloa kuuntelemaan millaisia mahdollisuuksia materiaali- ja pintatutkimuspalvelut voivat avata teidän yrityksenne tuotekehitykselle!

Tapahtuma on kaikille avoin ja maksuton. Ilmoittaudu 17.2.2020 mennessä osoitteeseen jani.tuovinen (a) uef.fi

Pohjois-Savon Kone- ja materiaaliteknologian ekosysteemi muodostuu Savon ammattiopiston, Ylä-Savon ammattiopiston, Savonia-ammattikorkeakoulun ja Itä-Suomen yliopiston koulutusaloista, kehitysyksiköistä ja laboratorioista, sekä alan yritysverkostosta. Ekosysteemi edistää alueellista liiketoimintaa tuottamalla yrityksille testaus- ja tutkimuspalveluja, tuotekehitysprojekteja ja teknologisia asiantuntijapalveluja, sekä kouluttamalla alan asiantuntijoita.

Materiaalitutkimuskeskus MATERIA on osaamiskeskittymän yhteinen TKI-keskus, jossa yhdistyy viimeisintä teknologiaa edustava laitekanta, huipputason ammattitaito sekä pitkäaikainen kokemus yritysten materiaaliteknologiaan liittyvien ongelmien ratkaisussa. (www.materiakeskus.fi)

Nuorempi tutkija Jani Tuovinen, p. 0504645796, jani.tuovinen (a) uef.fi

Tutkimusjohtaja Arto Koistinen p. 044 716 3260, arto.koistinen (a) uef.fi