UEF liput lipputangoissa

Kauppatieteiden laitos partnerina laajassa Erasmus+ -hankkeessa

Itä-Suomen yliopisto sai lähes 90 000 euron Erasmus+ -rahoituksen laajaan POWER-hankkeeseen, jossa kehitetään kauppatieteen opiskelijoiden kansainvälistä harjoittelua startup-yrityksissä. Placement Opportunities With Entrepreneurial Reach -hankkeen (POWER) kokonaisbudjetti on lähes miljoona euroa, ja siinä on Itä-Suomen yliopiston kauppatieteiden laitoksen lisäksi mukana European University Foundation -verkosto (EUF) sekä kolme muuta eurooppalaista yliopistoa: University of Alcala Espanjasta, Aristotele University of Thessaloniki Kreikasta, University of Latvia sekä Lodz University of Technology Puolasta.

POWER-hanke on yksi Erasmus+-ohjelman Tietoyhteenliittymä-hankkeista (Knowledge Alliances), joka on ohjelman suurin ja arvostetuin hanketyyppi. Tietoyhteenliittymä-hankkeet ovat isoja innovaatio-osaamista edistäviä verkostohankkeita, joita korkeakoulut ja yritykset toteuttavat yhteistyössä. Hankkeiden tavoitteena on edistää Euroopan innovaatiokykyä sekä pitkäkestoista korkeakoulujen ja työelämän välistä yhteistyötä.

EUF koordinoi uusimmassa Erasmus+ -hakukilpailussa 10 hanke-esitystä, jotka kaikki hyväksyttiin. Itä-Suomen yliopisto on ainoa suomalainen EUF-verkoston täysjäsen.

Lisätietoja POWER-hankkeeseen liittyen: amanuenssi Sari-Johanna Karhapää p. 050 442 2548, sari.karhapaa(at)uef.fi

Seuraavan kerran Erasmus-hankeideoita ja yhteishakemuksia rakennetaan European University Foundation’n (EUF) järjestämässä Open Space -seminaarissa 5.–7.11.2018 Nizzassa.

Lisätietoja: kansainvälisten asiain päällikkö Anitta Etula p. 050 590 5012 , anitta.etula(at)uef.fi