Nainen istuu sohvalla ja lukee kirjaa

MOOC: Moniammatillisen yhteistyön perusteet sosiaali-, terveys-, kasvatus- ja opetusaloilla

MOOC
Moniammatillisen yhteistyön käytännöt, teoreettinen tausta, keskeiset lait ja
eettiset ohjeet sekä moniammatillisen yhteistyön edellytykset, hyödyt ja vaikuttavuus.
smart for good
Laajuus:
2 opintopistettä
Kampus tai kaupunki:
Kategoria:
Juridiikka ja yhteiskunta, Opetus, kasvatus ja psykologia, Sosiaali- ja terveysala
Toteutusmuoto:
Etäopetus, Verkko-opetus
Hinta:
Jatkuva oppiminen verkkosivut

1. Moniammatillisen yhteistyön käytännöt ja teoreettinen tausta
2. Ihminen moniammatillisen työskentelyn keskiössä
3. Minä moniammatillisena toimijana
4. Toimivan moniammatillisen yhteistyön edellytykset
5. Moniammatillisen yhteistyön hyödyt ja vaikuttavuus

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija hahmottaa moniammatillisuuden merkityksen sekä tietää moniammatillisuutta ohjaavat lait ja eettiset ohjeet oman alansa näkökulmasta. Opiskelija kykenee tunnistamaan tukea tai apua tarvitsevan henkilön tarpeen ja hyödyn olevan moniammatillisen työskentelyn lähtökohta ja tuntee keinoja apua tarvitsevan henkilön osallisuuden tukemiseksi ja hänen näkökulmansa kuulemiseksi. Opiskelija tunnistaa eri ammattilaisten rooleja moniammatillisessa työskentelyssä ja osaa reflektoida omaa ydinosaamistaan suhteessa muiden osaamiseen. Opiskelija tunnistaa erilaisia moniammatillisen työn konteksteja ja työtapoja sekä ymmärtää yhdessä toimimisen perusperiaatteita, dialogisen työtavan hyödyt ja konsultoinnin merkityksen. Opiskelija ymmärtää vaikuttavan moniammatillisen yhteistyön hyödyt tukea tai apua tarvitsevan henkilön, työntekijän ja organisaation näkökulmasta ja osaa harkita tapauskohtaisesti moniammatillisuuden ja muunlaisen työskentelyn sovellettavuutta.

Lasten ja lapsiperheiden kanssa työskentelevät sosiaali-, terveys-, kasvatus- ja opetusalan ammattilaiset ja opiskelijat sekä kaikki aiheesta kiinnostuneet.

MOOC-kurssien sisältöjä voit opiskella eri tavoin:

Haluan vain selata materiaalia tai opiskella omatoimisesti, en tarvitse opintopisteitä tai todistusta

• Kirjautumalla DigiCampus-ympäristöön vierailijana voi opiskella kurssin materiaaleja, mutta ei voi tehdä tehtäviä. Tästä ei jää suoritusjälkeä kurssialueelle.
  • Kirjautumalla DigiCampus-ympäristöön Google-tunnuksilla, korkeakoulusi Haka-tunnuksilla tai Suomi.fi-kirjautumisella voit jatkaa siitä mihin jäit edellisellä kirjautumisella, ilman ilmoittautumista opintojakson opiskelijaksi yliopiston kautta.
  • Tutustu kurssiin DigiCampus-ympäristössä.

Haluan suorittaa opintopisteytettyinä opintoina ja saada todistuksen

• Avoimen yliopiston opiskelijana saat opintosuorituksen ja opintopisteytetyn todistuksen.
  • Ilmoittaudu koulutushaun kautta Itä-Suomen yliopiston avoimen yliopiston opiskelijaksi haluamallesi opintojaksolle. Saat jatko-ohjeet ja opintojen aloitusohjeet sähköpostiisi ilmoittautumisen jälkeen.
  • HUOM! Avoimen yliopiston opiskelu on lähtökohtaisesti maksullista. Tutustu avoimen yliopiston opintomaksuihin

Olen Itä-Suomen yliopiston opiskelija

• Itä-Suomen yliopiston tutkinto-opiskelijana voit ilmoittautua opintojaksolle Pepin kautta.
  • Itä-Suomen yliopiston jatkuvan oppijan opinto-oikeudella voit ilmoittautua opintojaksolle Pepin kautta.
  • Itä-Suomen yliopiston tutkinto-opiskelijat ja jatkuvan oppijan opinto-oikeudella opiskelevat saavat kurssien suoritusmerkinnän ja opintopisteet maksutta.