Children are sitting  at a desk with computers and a teacher is looking at them

MOOC: Digipedagogiikan perusteet osana ohjausta ja opetusta

Opintojaksolla perehdytään opettajan digitaaliseen osaamiseen.
smart for good
Laajuus:
2 op
Kampus tai kaupunki:
Kategoria:
Opetus, kasvatus ja psykologia
Toteutusmuoto:
Itsenäinen opiskelu, Verkko-opetus
Hinta:
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Digipedagogiikan perusteet osana ohjausta ja opetusta -opintojakso on kaikille avoin MOOC-opintojakso, jolla perehdytään opettajan digitaalisen osaamisen kuuteen moduuliin Euroopan komission tuottaman DigCompEdu-viitekehyksen (Redecker 2017) mukaisesti.

Moduulit muodostuvat 22 kompetenssialueesta ja kuvaavat laajasti opettajan ammatillista toimintaa, opettamisen ja oppimisen digipedagogisia sisältöjä ja oppijan digiosaamisen vahvistamista. Moduuleissa perehdytään muun muassa seuraaviin sisältöihin: miten hyödyntää digitaalisuutta vuorovaikutuksessa, yhteistyössä ja ammatillisessa kehittymisessä, miten tuottaa ja muokata mielekästä ja kiinnostavaa sisältöä digitaaliseen oppimisympäristöön sekä jakaa ja hallita sitä, pohtia minkälaisia haasteita ja etuja digitaalinen ympäristö tuo oppimiselle, opetukselle ja arvioinnille sekä minkälaisia digitaalisia keinoja opettajalla on tukea opiskelijoiden osallisuutta ja mitä informaatio- ja medialukutaito pitävät sisällään.

Kaikki aiheesta kiinnostuneet.

MOOC-kurssien sisältöjä voit opiskella eri tavoin:

Haluan vain selata materiaalia tai opiskella omatoimisesti, en tarvitse opintopisteitä tai todistusta

• Kirjautumalla DigiCampus-ympäristöön vierailijana voi opiskella kurssin materiaaleja, mutta ei voi tehdä tehtäviä. Tästä ei jää suoritusjälkeä kurssialueelle.
  • Kirjautumalla DigiCampus-ympäristöön Google-tunnuksilla, korkeakoulusi Haka-tunnuksilla tai Suomi.fi-kirjautumisella voit jatkaa siitä mihin jäit edellisellä kirjautumisella, ilman ilmoittautumista opintojakson opiskelijaksi yliopiston kautta.
  • Tutustu kurssiin DigiCampus-ympäristössä

Haluan suorittaa opintopisteytettyinä opintoina ja saada todistuksen

• Avoimen yliopiston opiskelijana saat opintosuorituksen ja opintopisteytetyn todistuksen

Olen Itä-Suomen yliopiston opiskelija

• Itä-Suomen yliopiston tutkinto-opiskelijana voit ilmoittautua opintojaksolle Pepin kautta.
  • Itä-Suomen yliopiston jatkuvan oppijan opinto-oikeudella voit ilmoittautua opintojaksolle Pepin kautta.
  • Itä-Suomen yliopiston tutkinto-opiskelijat ja jatkuvan oppijan opinto-oikeudella opiskelevat saavat kurssien suoritusmerkinnän ja opintopisteet maksutta.
Suomi