Nainen istuu sovhvalla ja kirjoittaa vihkoon

Sijoita huomisen kestävään osaamiseen.

Itsensä johtaminen - Tunteet ja ajattelu - tilauskoulutus

Ajatukset ja tunteet vaikuttavat suuresti toimintakykyymme. Osaatko ylläpitää keskittymistä ja vahvistaa ajattelua avaavia tunteita?
smart for good
  • Johtaminen ja henkilöstön kehittäminen
Laajuus:
2-4 tuntia
Kampus tai kaupunki:
Kategoria:
Johtaminen ja henkilöstön kehittäminen, Liiketalous ja kansainvälisyys
Toteutusmuoto:
Lähiopetus, Monimuoto
Hinta:
2604 € (alv 24%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Itsensä johtamisessa vaikein pala on ajatukset ja tunteet. Ajatukset harhailevat, juoksevat ja säntäilevät sinne tänne; mieli tuottaa niitä jatkuvasti. Osa ajatuksista on hyödyllisiä, osa haitallisia. Osaatko valita itsellesi hyödylliset ajatukset, kun kohtaat kiireen, keskeneräiset työt, reklamaatiot ja lepotilan tyhjän kahvipannun?

Tunteet ovat vielä vaikeampi rasti, koska ne voivat tuntua hallitsemattomilta. Tämän takia ei puhuta tunteiden hallinnasta, vaan taidosta käsitellä niitä. Tunteet vaikuttavat niin kovasti tärkeimmän työvälineemme aivojen toimintaan; nehän ovat tiedon välittäjiä aivoissamme. Tämän takia on erityisen tärkeää osata vahvistaa ajattelua avaavia tunteita ja käsitellä ajattelua kaventavia tunteita tavalla, joka ylläpitää hyvää toimintakykyä. Missä määrin osaat ylläpitää hyvää toimintakykyä (tunteiden) paineen alaisena?

Itsensä johtamisen taidot ovat yksi tärkeimmistä avaimista tulokselliseen tietotyöhön. Työ on muuttunut merkittävästi koronan, etätyön ja digitalisaation myötä, mutta suurin osa työtavoistamme johtaa jopa satojen vuosien päähän. Tarvitsemme siis entistä parempia tapoja johtaa itseämme. Itsensä johtaminen omien ajatuksien, tunteiden ja toiminnan suuntaamista tavalla, joka on hyödyllistä itselle ja muille. Nämä taidot mahdollistavat, että voit saavuttaa sinulle tärkeitä ja merkityksellisiä tavoitteita.

Tietoisku
Tarjoamme Sinulle lyhyen tietoiskun itsensä johtamisesta, ajatuksien ja tunteiden johtamisesta. Tämän luennon (2h) aikana käymme läpi tehokkaan työskentelyn avaimia, siten että työn hallinnan tunne lisääntyy. Luennon aikana esitellään paljon esimerkkitapauksia, jotka demonstroivat, että työtapoja muuttamalla ja uusia menetelmiä kokeilemalla on mahdollista saada paljon enemmän aikaan vähemmällä, jopa nopeammin ja paremmin. Luennon materiaali perustuu sekä tutkimukseen että käytännön omakohtaisiin kokeiluihin. Valmennus Tarjoamme myös valmennusta, jossa keskitytään harjoittelemaan itsensä johtamisen, ajatuksien suuntaamisen ja tunnetaitojen menetelmiä. Valmennus sisältää sähköisen alkukartoituksen ja kaksi valmennustapaamista (á 2h). Alkukartoituksen avulla voimme tarkemmin kohdistaa valmennuksen sisältöä asiakkaan tärkeimpiin kehittämiskohteisiin. Valmennusryhmän koko enintään 15 henkilöä. Valmennukseen osallistuvat saavat käyttöönsä Kokeilukirjan, jossa on esitelty tarkemmin Tuloksellisen tietotyön menetelmiä.

Suosittelemme myös tutustumaan muihin itsensä johtamisen ja optimaalisen tietotyön valmennuksiin, jotka antavat lisää menetelmiä itsensä johtamiseen. Näistä voimme räätälöidä Sinulle ja työyhteisöllesi sopivan valmennuksen. Samalla voimme miettiä, kuinka työyhteisön rakenteita ja toimintatapojen kehittämällä voidaan ylläpitää ja parantaa toimintakykyä, koska toimintakyky ei ole vain yksilön asia.

Koulutuksen keskeisiä sisältöjä: itsensä johtamisen määritelmä, itsensä johtamisen osa-alueet, ajatuksien suuntaamisen menetelmiä, tunteet ja aivot, ajattelua avaavat tunteet, ajattelua kaventavat tunteet, tunteiden johtamisen ja kohtaamisen menetelmiä.

Opit käyttämään menetelmiä, joiden avulla voi tavoitteellisesti suunnata ajatuksiasi, vahvistaa ajattelua avaavia tunteita ja ottaa vastaan ajattelua kaventavia tunteita.

tietotyöläiset, esihenkilöt, johtajat

Luennon hinta 850 € + alv 24 % (204 €), verollinen myyntihinta 1 054€, kouluttajan matka- ja majoituskustannukset lisätään hintaan.
Valmennuksen hinta 2100 € + alv 24 % (504 €), verollinen myyntihinta 2 604 €, kouluttajan matka- ja majoituskustannukset ja kirjakustannukset lisätään hintaan.

Verollinen koulutuspalvelu, AVL 39 §.

Lue Artun blogi.

Peruutusehdot ovat koulutuskohtaisia.

Pääsääntöisesti, ilmoittautuminen tulee perua viimeistään 14 kalenteripäivää ennen koulutuksen alkamispäivää. Jos ilmoittautuminen perutaan myöhemmin, laskutetaan asiakkaalta 50 % koulutuksen hinnasta. Mikäli osallistumista ei ole peruttu ja/tai osallistuja ei saavu koulutukseen, veloitetaan asiakkaalta koulutuksen hinta täysimääräisesti (maksuttomissa koulutuksissa 100 euron käsittelymaksu). Poikkeuksena ovat lääkärintodistuksella osoitetut sairastumiset ja pitkäkestoisten koulutusten koulutuskohtaiset perumisehdot. Ilmoittautuneen asiakkaan tilalle voi samasta yrityksestä tai organisaatiosta osallistua toinen henkilö, ellei esim. koulutukseen ole erillistä valintaa/pääsykoetta tai ellei vaihtamiselle ole muuta estettä. Osallistumisen vaihtamisesta ei peritä erillistä korvausta. Vaihdoksesta tulee ilmoittaa etukäteen tai viimeistään koulutuksen alkaessa.

Tarkista koulutuskohtaiset peruutusehdot koulutuksen sivulta tai ilmoittautumis/hakulomakkeelta.

Suomi