Vuorovaikutusosaaminen kaikkien koulutusalojen opiskelijoille, verkko-opinnot, kevät 2024

Avoin yliopisto
smart for good
Päivämäärä:
18.3.2024 - 30.4.2024
Laajuus:
2 opintopistettä
Kampus tai kaupunki:
Joensuu, Kuopio
Kategoria:
Kielet ja viestintä
Toteutusmuoto:
Verkko-opetus, Etäopetus
Hinta:
30 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Sisältö: Opintojaksolla käsitellään vuorovaikutusosaamista ja sen kehittämistä opiskelussa, omalla tieteenalalla ja työelämässä. Sisältöalueina ovat esimerkiksi puhe-esityksen valmistelu ja pitäminen, keskustelu-, yhteistyö-, argumentointi- ja esiintymistaidot sekä palautteen antaminen ja vastaanottaminen.

Osaamistavoitteet:

Opintojakson suoritettuaan

• opiskelija tietää, mitä vuorovaikutusosaaminen on ja millaista vuorovaikutusosaamista omalla tieteen- ja ammattialalla tarvitaan
  • opiskelija tunnistaa vuorovaikutusosaamistaan ja osaa asettaa tavoitteita sen kehittämiseksi
  • opiskelija osaa toimia yhteistyössä toisten kanssa sekä antaa ja ottaa vastaan palautetta
  • opiskelijalla on valmiuksia toimia tarkoituksenmukaisesti opiskelu- ja työelämän vuorovaikutustilanteissa

Kohderyhmä: Opintojakso on tutkintoasetuksen mukainen suomen kielen suullisen kielitaidon kurssi. Kurssi soveltuu kaikkien tieteenalojen opiskelijoille.

Suoritustapa: Kurssia varten opiskelijan tulee varata 54 tuntia. Se suoritetaan 2 op laajuisena. Kurssilla on esimerkiksi suullisia ja kirjallisia harjoituksia, pari- ja ryhmäharjoituksia, verkko-ohjausta,vertaispalautteen antamista ja itsenäistä työskentelyä. Opintojaksolla opiskellaan itsenäisesti ja pienryhmässä Teamsissa tai Zoomissa.

Toteutustapa: Verkko-opintoina: Aktiivinen osallistuminen verkko-opetukseen sekä kurssiin kuuluvat tehtävät ja harjoitukset. Opiskelu tapahtuu verkkovälitteisesti. Verkkovälitteiseen osallistumiseen vaaditaan riittävät tekniset varusteet (esim. riittävän nopea verkkoyhteys, kuulokkeet, mikrofoni ja web-kamera) ja valmiudet käyttää vaadittua tekniikkaa.

Aikataulu: 18.3.-30.4.2024. Ei aikataulutettuja kaikille pakollisia tapaamisia. Opintojaksolla opiskellaan itsenäisesti ja pienryhmässä Teamsissa tai Zoomissa. Opintojakson alkaessa pienryhmä yhdessä sopii opiskeluaikataulusta.

Oppimateriaali: Opettajan jakama aineisto ja verkkomateriaali.

Tutustu opintojaksoon ja sen aikatauluihin Pepissä.

Yksittäisen opintojakson hinta on 15 € / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023 - 2024.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun. ​

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Kellonajasta riippumaton
Suomi

Ilmoittaudu

I Ilmoittautumaan pääset oheisesta painikkeesta. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä opintokoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Siirry tunnistautumaan Suomi.fi-palveluun, täydennä omat tietosi ilmoittautumislomakkeelle, vahvista ilmoittautuminen ja maksa opinnot.

Huom! Ilmoittautuminen on sitova. Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen hinnastoon sekä maksu- ja perumisehtoihin.

III Ilmoittautumisesi käsittelyaika on pääasiallisesti 2-5 arkipäivää, maksimissaan 10 arkipäivää. Käsittelyajan jälkeen saat järjestelmän lähettämän viestin, joka sisältää linkin opintojen aloitusohjeisiin. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opiskeluoikeuden alkaessa.

Mikäli et saa viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio ja tarvittaessa ota yhteyttä avoimeen yliopistoon.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Ilmoittautuminen alkaa:
2023-12-08 09:00