Vero-oikeuden perusteet, lv. 2023-2024

75 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Verolainsäädännön keskeinen sisältö.

Katso ennen ilmoittautumista opintojakson tarkemmat tiedot ja suorittamisen aikataulut Peppi-oppaasta. Seuraavan kerran opintojaksoa voi suorittaa lv. 2024-25. (Ilmoittautuminen lv. viimeiseen tenttiin päättyi pepissä 14.4.)

Opiskelija

• tunnistaa verotuksen keskeiset osa-alueet
  • tuntee verotuksen keskeiset käsitteet sekä tärkeimmän verolainsäädännön kuten tuloverotuksen, arvonli-säverotuksen, perintö- ja lahjaverotuksen, kiinteistöverotuksen ja varainsiirtoverotuksen sekä verotusta kos-kevien menettelytapa- ja muutoksenhakukysymysten yleispiirteet.
  • soveltaa opintojaksoon kuuluvia säännöksiä ja muita oikeudellisia lähteitä eri tilanteisiin

Suoritustapa: Luennot ja tallenteet (noin 20 t, vapaaehtoiset). Omatoiminen perehtyminen kirjallisuuteen, säädöksiin ja luennoilla jaettavaan materiaaliin (noin 111 t). Kirjallisuuden ja säädösten tenttiminen. Tentistä ja muista lisätiedoista, ks. kurssin eLearn-oppimisalusta.

Pakolliset edeltävät opintojaksot: 5311026 Oikeustieteen perusteet (tai aiempi 5311024 Oikeustieteen ABC) ja 5311027 Juridinen kirjoittaminen ja tiedonhankinta (tai aiempi 5311002 Johdatus oikeustieteeseen). Edellä mainitut opintojaksot on suoritettava ennen opintojakson tenttiin ilmoittautumista. Muualla kuin Itä-Suomen yliopistossa suoritetuista vastaavista opintojaksoista tulee hakea korvaavuutta etukäteen ennen tälle opintojaksolle ilmoittautumista ja suorittamista. Ks. tarkemmat ohjeet.

• Tarkista ennen ilmoittautumista ja opintomaksun maksamista, että suorituskertoja on jäljellä vähintään kaksi (mahdollistaa uusinnan).
  • Huomioi, että opiskeluoikeus myönnetään 2-5 arkipäivän kuluessa eli et heti pääse aktivoimaan käyttäjätunnuksia.
  • Kun avoimen yliopiston opiskeluoikeus on myönnetty, saat opintojen aloitusohjeet sähköpostiisi. Kirjaudu ohjeiden mukaisesti Oikeustieteiden opinnot, Itä-Suomen avoin yliopisto-aloitusmoodleen.
  • Opiskeluoikeus päättyy aina viimeistään lukuvuoden päättyessä heinäkuun lopulla riippumatta siitä tehdäänkö ilmoittautuminen syys- vai kevätlukukauden puolella.

Ilmoittaudu yksittäisille opintojaksoille. Yksittäisen opintojaksojen hinta on 15€ / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023-2024.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeus päättyy aina lukuvuoden päättyessä viimeistään heinäkuun lopulla.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun. ​

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Päiväopetus
Suomi

Ilmoittaudu

I Ilmoittautumaan pääset oheisesta painikkeesta. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä opintokoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Siirry tunnistautumaan Suomi.fi-palveluun, täydennä omat tietosi ilmoittautumislomakkeelle, vahvista ilmoittautuminen ja maksa opinnot.

Huom! Ilmoittautuminen on sitova. Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen hinnastoon sekä maksu- ja perumisehtoihin

III Ilmoittautumisesi käsittelyaika on pääasiallisesti 2-5 arkipäivää, maksimissaan 10 arkipäivää. Käsittelyajan jälkeen saatjärjestelmän lähettämän viestin, joka sisältää linkin opintojen aloitusohjeisiin. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opiskeluoikeuden alkaessa.

Mikäli et saa viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansioja tarvittaessa ota yhteyttä avoimeen yliopistoon.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Ilmoittautuminen alkaa:
2023-12-08 09:00