Monitoimijaisen lapsi- ja perhepalveluosaamisen perusteet (MOOC), lv. 2023-2024

Hinta:
30 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Sisältö: Monitoimijaisen lapsi- ja perhepalveluosaamisen tausta- ja arvolähtökohdat. Monitoimijaisen yhteistyön käsite. Lapsen oikeudet. Lapsen suojelemisen lainsäädännölliset lähtökohdat.

Osaamistavoitteet:
Opintojakson suoritettuaan opiskelija on omaksunut perusvalmiuksia monitoimijaisen lapsi- ja perhepalveluosaamisen opiskeluun sivistys-, sosiaali- ja terveydenhuollon aloilla.

• osaa tunnistaa monitoimijaisen lapsi- ja perhepalveluosaamisen tarpeen sosiaali- ja terveydenhuollon sekä sivistysalan työssä
• osaa jäsentää monitoimijaisen yhteistyön merkityksen lapsen ja nuoren palvelupolussa
• on omaksunut lapsen oikeuksien sopimuksen periaatteet ja tarkoituksen lapsen hyvinvoinnin edistämisessä
• tietää lainsäädännölliset velvoitteet monitoimijaiselle yhteistyölle lasten ja perheiden kanssa tehtävässä työssä

Kohderyhmä: Jos haluat opiskella moniammatillisuutta ja siinä tarvittavaa osaamista sosiaali-, terveys- ja sivistysalalla ja haluat ymmärtää, mistä moniammatillisessa osaamisessa on näillä aloilla kyse, on opintojakso tehty sinua varten.

Toteutustapa: verkko-opintoina DigiKampus - ympäristössä. Opintojakso kuuluu Turun yliopiston ja Itä-Suomen yliopiston yhteiselle Osaamispuu.fi-alustalle. Verkkokurssi löytyy Digikampuksen Moodlesta digikampus.fi

Suoritustapa: Opintojakso suoritetaan tekemällä sähköinen monivalintatentti, joka arvioidaan asteikolla hyväksytty/hylätty. Saadakseen hyväksytyn suorituksen opiskelijan tulee vastata tentin 20 kysymyksestä oikein vähintään 16 kysymykseen. Tentin suorittamisen yrittämiskertoja on yhteensä kolme. Suorituskertojen välissä tulee odottaa yksi viikko, että tenttimismahdollisuus tulee jälleen voimaan.

Opiskelija, joka haluaa suorittaa opintojakson ja saada suoritusmerkinnän ja opintopisteet, ilmoittautuu täällä Opintopolussa. Ilmoittautumisen jälkeen opiskelija saa sähköpostitse kurssi-/ryhmäavaimen, jolla pääsee tenttiin. Vain kurssi-/ryhmäavaimella tehdyt opintosuoritukset rekisteröidään.

Yksittäisen opintojakson hinta on 15 € / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023 - 2024.
Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit.
Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun. ​
Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Kellonajasta riippumaton

Aika: Verkko-opintoina 1.8.2023 - 31.7.2024

Opettaja: professori Riitta Vornanen

Ilmoittautuminen Opintopolussa ti 8.8.2023 klo 9.00 – ma 17.6.2024 klo 15.00.

Suomi

Ilmoittaudu

I Ilmoittautumaan pääset oheisesta painikkeesta. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä opintokoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Siirry tunnistautumaan Suomi.fi-palveluun, täydennä omat tietosi ilmoittautumislomakkeelle, vahvista ilmoittautuminen ja maksa opinnot.

Huom! Ilmoittautuminen on sitova. Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen hinnastoon sekä maksu- ja perumisehtoihin.

III Ilmoittautumisesi käsittelyaika on pääasiallisesti 2-5 arkipäivää, maksimissaan 10 arkipäivää. Käsittelyajan jälkeen saat järjestelmän lähettämän viestin, joka sisältää linkin opintojen aloitusohjeisiin. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opiskeluoikeuden alkaessa.

Mikäli et saa viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio ja tarvittaessa ota yhteyttä avoimeen yliopistoon.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Ilmoittautuminen alkaa:
2023-12-08 09:00