Monikielinen viestintä, luentokurssi, lv. 2023-2024

Hinta:
75 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Tämä opintojakso kuuluu valinnaisena opintojaksona englannin kielen ja kulttuurin perusopintokokonaisuuteen ja ruotsin kielen perusopintokokonaisuuteen (humanistiset tieteet).

Sisältö:

Monikielinen viestintä ilmiönä ja sen tunnistaminen arjessa. Monikielisyyden vaatimukset sekä eri ammateissa että ei-ammatillisissa konteksteissa. Monikielisyyteen kohdistuvan tutkimuksen keskeisiä teorioita ja menetelmiä.

Suoritustavat:

1) Luennot (16 t) lähiopetuksena Joensuun kampuksella, kirjallisuutta ja kuulustelu; jonkin monikielisen arjen ilmiön dokumentointi harjoitustyönä kolmannessa periodissa (kevätlukukausi).

2) Kurssilla on tarjolla myös itsenäinen suoritusmahdollisuus toisessa periodissa (syyslukukausi).

Opintojakso sisältyy opintokokonaisuuksiin: Englannin kielen perusopinnot ja ruotsin kielen perusopinnot.

Opintojakson voi sisällyttää vain yhteen opintokokonaisuuteen.

Opintojaksosta toteutetaan lukioyhteistyönä luentokurssi 2133209a Monikielinen viestintä (2 op). Myös tämä osasuoritus on suunnattu avoimen yliopiston opiskelijoille. Halutessasi suorittaa opintojakson 2 op laajuisena, ota yhteyttä koulutussihteeriin. Opintojakso on täydennettävissä 5 opintopisteen laajuiseksi opiskelijan aloittaessa yliopisto-opinnot 3 opintopisteen harjoitustyöllä (opintojaksokoodi 2133209b).

Tutustu opintojaksoon ja sen aikatauluihin Pepin opinto-oppaassa (HUOM. aukeaa uuteen välilehteen).

Ilmoittautumisen kohteen suoritustapa:

Opintojakson voi sisällyttää vain yhteen opintokokonaisuuteen.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:

• tuntee ja osaa määritellä monikielisyyden ja monikielisen viestinnän keskeisiä käsitteitä, ilmiöitä ja taustatekijöitä
  • on tutustunut erilaisiin monikielisen viestinnän ammatillisiin ja ei-ammatillisiin konteksteihin ja niiden keskeisiin piirteisiin
  • osaa analysoida jotain monikieliseen viestintään liittyvää arjen ilmiötä.

Kurssi kehittää seuraavia työelämätaitoja: kulttuurinen ymmärrys, medialukutaito, tiedonlähteet ja lähdekritiikki, ajanhallinta- ja priorisointitaidot, itsensä johtaminen, yhteistyötaidot, projektiajattelu.

Opintojakso sisältyy valinnaisena opintojaksona opintokokonaisuuksiin englannin kielen ja kulttuurin perusopinnot ja ruotsin kielen perusopinnot.

Opintojaksosta on mahdollista suorittaa osittainen suoritus (2 op) osallistumalla luento-opetukseen, lukemalla materiaalin ja tenttien. Kahden opintopisteen suoritustapa on suunnattu toisen asteen opiskelijoille ja on osa opintojaksoa 2133209 Monikielinen viestintä (5 op). Myös tämä osasuoritus on suoritettavissa avoimen yliopiston opiskelijana. Opintojakso on täydennettävissä 5 opintopisteen laajuiseksi opiskelijan aloittaessa yliopisto-opinnot 3 opintopisteen harjoitustyöllä (ks. opintojaksokoodi 21339209b).

Yksittäisen opintojakson hinta on 15€ / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023-2024.
Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit. Jos opintojakson opetukseen voi ilmoittautua jatkuvasti, opiskeluoikeusaika on 1.8. - 30.7.
Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun. ​
Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Päiväopetus

Kevätlukukausi: luentokurssi ja harjoitustyö.

Suomi

Ilmoittautumisohje

I Ilmoittautumaan pääset oheisesta painikkeesta. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä opintokoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Siirry tunnistautumaan Suomi.fi-palveluun, täydennä omat tietosi ilmoittautumislomakkeelle, vahvista ilmoittautuminen ja maksa opinnot.

Huom! Ilmoittautuminen on sitova. Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen hinnastoon sekä maksu- ja perumisehtoihin.

III Ilmoittautumisesi käsittelyaika on pääasiallisesti 2-5 arkipäivää, maksimissaan 10 arkipäivää. Käsittelyajan jälkeen saat järjestelmän lähettämän viestin, joka sisältää linkin opintojen aloitusohjeisiin. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opiskeluoikeuden alkaessa.

Mikäli et saa viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio ja tarvittaessa ota yhteyttä avoimeen yliopistoon.

Jos suoritat opintojakson 2 op laajuisena tai työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Ilmoittautuminen alkaa:
2023-12-08 09:00