Melun mittaus ja mallinnus, osa A, kevät 2024

45 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Tavoitteet:

• Osata suorittaa melumittaus osana työryhmää suunnittelusta raportointiin.
  • Tuntea keskeiset mittauskäytännöt eri melutyypeille.
  • Hallita melumallinnuksen perusteita ja lukea mallinnustuloksia.

Sisältö:

• Melun mittauskäytännöt
  • Melumittarin käyttö
  • Melumallinnuksen perusteet
  • Meluparametrit
  • Tulosten raportointi

Oppimateriaalit: Luentoaineisto jaetaan kurssin Moodlessa. E. Björk Meluntorjunta.

Esitietovaatimus: Ympäristömelun perusteet (4 op)

Kohderyhmä: Meuluosaamista työssään tarvitsevat, niin yksityisellä kuin julkisella sektorilla. Meluopinnoista kiinnostuneet ja melun jatkokursseista kiinnostuneet.

Melu-opintoja: Muita melun jatkokursseja ovat Meluntorjunta ja melulainsäädäntö (2 op) ja Melun terveysvaikutukset ja ajankohtaisia meluasioita (2 op). Jatkokurssit toteutetaan joka toinen vuosi, parillisena keväänä.

Suoritustavat ja arviointi: Harjoitustyö: Melumittaus vapaavalintaisessa kohteessa tai mallinnustyö (H-5) ja harjoitustehtävät (hyv/hyl).

Toteutustavat: Luennot (5 x 2 h) ja harjoitustehtävät paikan päällä tai etänä. Harjoitustyö (mittaukset 2-4 h + raportti) paikan päällä Kuopion kampuksella tai erikseen sopien mahdollista omilla laitteilla myös etänä, erikseen sovittuna ajankohtana.

Opettaja: Jani Leskinen

Opintojakso toteutetaan 11.3. - 21.3.2024. Opintojakson tarkemmat tiedot ja aikataulut löytyvät Pepin opinto-oppaasta. Avoimen yliopiston opiskelijat suorittavat opintoja tutkinto-opiskelijoiden aikataulujen ja suoritustapojen mukaisesti.

Yksittäisen opintojakson hinta on 15€ / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023-2024.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun. ​

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla

Päiväopetus
1 kuukausi
Suomi

Ilmoittaudu

I Ilmoittautumaan pääset oheisesta painikkeesta. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä opintokoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Siirry tunnistautumaan Suomi.fi-palveluun, täydennä omat tietosi ilmoittautumislomakkeelle, vahvista ilmoittautuminen ja maksa opinnot.

Huom! Ilmoittautuminen on sitova. Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen hinnastoon sekä maksu- ja perumisehtoihin

III Ilmoittautumisesi käsittelyaika on pääasiallisesti 2-5 arkipäivää, maksimissaan 10 arkipäivää. Käsittelyajan jälkeen saat järjestelmän lähettämän viestin, joka sisältää linkin opintojen aloitusohjeisiin. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opiskeluoikeuden alkaessa.

Mikäli et saa viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansioja tarvittaessa ota yhteyttä avoimeen yliopistoon.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Ilmoittautuminen alkaa:
2023-12-08 09:00