Laskentatoimi ja yritysjuridiikka, aineopinnot, lv 2023-2024

Hinta:
450 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Laskentatoimen tehtävänä on kerätä, rekisteröidä ja analysoida organisaation toimintaa kuvaavia taloudellisia tunnuslukuja eri käyttötarkoituksia varten. Sisäinen laskentatoimi tuottaa suunnitelma- tai tarkkailulaskelmia yrityksen sisäiseen käyttöön johdon päätöksenteon tueksi. Ulkoinen laskentatoimi puolestaan tuottaa tietoja yrityksen ulkopuolisille sidosryhmille, kuten rahoittajia ja verottajaa varten. Ulkoinen laskentatoimi on hyvin pitkälle lakisääteistä raportointia, johon liittyy läheisesti myös verotus ja yritysjuridiikka kokonaisuudessaan. Laskentatoimen ja yritysjuridiikan opinnoissa opit hallitsemaan ydinasiat kirjanpidosta, tuloslaskennasta, tilinpäätöksestä, elinkeinoverotuksesta sekä yhtiöoikeudesta.

Ilmoittautuminen yksittäisille opintojaksoille.

Aineopintokokonaisuus (60 op) muodostuu seuraavasti:

Laskentatoimen ja yritysjuridiikan aineopintojen suorittaminen edellyttää Laskentatoimen perusopintojen suorittamista. Perus- ja aineopintojen vähimmäislaajuus on 60 op. Ennen 1.8.2022 aloittaneiden sivuaineopiskelijoiden kohdalla perusopinnoiksi hyväksytään myös Laskentatoimen ja verotuksen tai Laskentatoimen ja yritysjuridiikan perusopinnot. Perusopintoihin suoritettu opintojakso ei voi enää sisältyä aineopintoihin.

Valitaan vähintään 30 op seuraavista:
5214212 Johdon laskentatoimen jatkokurssi 6 op

5212401 Yhtiöoikeus 5 op

5214213 Kirjanpidon jatkokurssi 6 op

5214223 Tilintarkastus 1; 6 op
5311206 Elinkeinoverotuksen perusteet 5 op
5311207 Arvonlisäverotuksen perusteet 5 op
5311605 Sopimusoikeus 5 op
5311612 Työoikeus 5 op

Tarkasta yksittäisen opintojakson suoritusajankohdat ja ilmoittautumisaika opintojaksolta. Opintojaksokohtainen opiskeluoikeus on voimassa enintään 31.7.2024 saakka.

Ilmoittautuminen yksittäisille opintojaksoille.

Laskentatoimen tehtävänä on kerätä, rekisteröidä ja analysoida organisaation toimintaa kuvaavia taloudellisia tunnuslukuja eri käyttötarkoituksia varten. Sisäinen laskentatoimi tuottaa suunnitelma- tai tarkkailulaskelmia yrityksen sisäiseen käyttöön johdon päätöksenteon tueksi. Ulkoinen laskentatoimi puolestaan tuottaa tietoja yrityksen ulkopuolisille sidosryhmille, kuten rahoittajia ja verottajaa varten. Ulkoinen laskentatoimi on hyvin pitkälle lakisääteistä raportointia, johon liittyy läheisesti myös verotus ja yritysjuridiikka kokonaisuudessaan. Laskentatoimen ja yritysjuridiikan suuntautumisvaihtoehdossa opit hallitsemaan ydinasiat kirjanpidosta, tuloslaskennasta, tilinpäätöksestä, elinkeinoverotuksesta sekä yhtiöoikeudesta.

Laskentatoimen ja yritysjuridiikan suuntautumisvaihtoehto sopii kaikille, jotka haluavat tulevaisuudessa työskennellä taloudellista osaamista vaativien työtehtävien parissa. Talousasioiden ja yritysjuridiikan osaajat ovat kysyttyjä myös työmarkkinoilla. Voit suorittaa myös sinua kiinnostavia yksittäisiä opintojaksoja

Ilmoittautuminen yksittäisille opintojaksoille.  Yksittäisen opintojaksojen hinta on 15€/opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023-2024.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen hinnastoon sekä maksu- ja perumisehtoihin.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun. ​

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Kellonajasta riippumaton
Päiväopetus

Opintojaksokohtainen opiskeluoikeus on voimassa enintään 31.7.2024 saakka.

Suomi

Ei sähköistä ilmoittautumista

Opintokokonaisuuteen ei voi ilmoittautua, vaan ilmoittautuminen tehdään opintojaksoittain 15 e/op.

Voit hakea opintojakson joko jatkuvan oppimisen koulutushausta (hae opintojakson nimellä) tai opintopolusta.