Kirjoitusviestintää kaikkien koulutusalojen opiskelijoille, etäopetus, kevät 2024

Avoin yliopisto
smart for good
Laajuus:
2 opintopistettä
Kampus tai kaupunki:
Joensuu, Kuopio
Kategoria:
Kielet ja viestintä
Toteutusmuoto:
Etäopetus
Hinta:
30 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Opintojakson sisältö:

• Kriittinen lukutapa ja argumentointi
  • Opintojen ja työelämän keskeiset tekstilajit
  • Tieteen viestinnän erityispiirteet ja oman alan vakiintuneet kirjalliset käytännöt
  • Oikeakielisyys ja huoliteltu teksti
  • Kirjoittajaprofiili ja kirjoittajana kasvaminen
  • Prosessikirjoittamisen menetelmä, tekstikokonaisuuksien hallinta ja tekstien tuottaminen itsenäisesti ja yhdessä

Osaamistavoitteet:

Opintojakson suoritettuaan opiskelija

• Tuntee prosessikirjoittamisen työtavan ja kykenee tuottamaan ja muokkaamaan laajahkojakin tekstikokonaisuuksia yksin ja yhdessä
  • Tuntee akateemisen kirjoittamisen perusteet
  • Ymmärtää kielen- ja tekstinhuollon tavoitteet
  • Osaa soveltaa taitojaan opintojen ja työelämän kannalta keskeisten tekstilajien tuottamiseen eri tarkoituksiin ja erilaisille kohderyhmille
  • Tunnistaa oman kirjoittajaprofiilinsa ja kykenee kehittämään taitojaan itsenäisesti

Kohderyhmä: UEF:n tutkintovaatimusten mukainen kirjoitusviestinnän opintojakso kaikkien koulutusalojen opiskelijoille.

HUOM! KEVÄÄN 2024 TOTEUTUS TÄLLE OPINTOJAKSOLLE ON PERUTTU!

Suoritustapa: Avoimen yliopiston opiskelijat suorittavat opintojakson 2 op laajuisena. Opintojaksoa varten opiskelijan tulee varata 54 tuntia. Kurssilla on esimerkiksi luentoja, verkko-ohjausta, kirjallisia pienryhmäharjoituksia ja itsenäistä työskentelyä.

Toteutustapa: Monimuoto-opintoina: Osallistuminen verkko-opetukseen sekä kurssiin kuuluvat tehtävät ja harjoitukset. Opiskelu tapahtuu verkkovälitteisesti, mutta aloitustapaaminen järjestetään kontaktiopetuksena etäyhteydellä. Tapaamiset ilmoitetaan aikataulussa, ja niihin osallistuminen on pakollista. Verkkovälitteiseen osallistumiseen vaaditaan riittävät tekniset varusteet (esim. riittävän nopea verkkoyhteys, kuulokkeet, mikrofoni ja web-kamera) ja valmiudet käyttää vaadittua tekniikkaa.

Oppimateriaali: Opettajan jakama aineisto ja verkkomateriaali.

Tutustu opintojaksoon ja sen aikatauluihin Pepissä.

Yksittäisen opintojakson hinta on 15 € / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2023 - 2024.
Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit.
Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun. ​
Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Päivä- ja iltaopetus
Suomi

Ei sähköistä ilmoittautumista

HUOM! KEVÄÄN 2024 TOTEUTUS TÄLLE OPINTOJAKSOLLE ON PERUTTU!