Johdanto metsätieteisiin ja metsätalouteen 2, syksy 2023

Hinta:
0 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Tavoitteet: Opiskelija tutustuu metsien roolin tutkimuskohteena ja tutkimuksessa käytettäviin menetelmiin. Opiskelija ymmärtää metsänhoidon ja metsäsuunnittelun perusteita ja käytännön menetelmiä kestävän metsätalouden toteuttamisen kannalta.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
   - on orientoitunut kriittisesti lukemaan metsätieteiden tutkimusartikkeleita.
   - osaa soveltaa digitaalisia viestintä ja vuorovaikutustaitoja sekä yhteisöllistä kirjoittamista.

Sisältö: Metsätuhojen ehkäisy, metsäteknologia, metsänhoito, metsäsuunnittelu, metsänmittaus ja metsätietojärjestelmät. Metsiin liittyviä ajankohtaisia kysymyksiä ja tarkastellaan metsätieteiden tutkimustuloksia.

Oppimateriaali: Kurssilla osoitettava kirjallisuus.

Kohderyhmä: Kaikille alasta kiinnostuneille, alan opintoja suunnitteleville, muiden opintojen tueksi ja ammatillisen osaamisen kehittämiseksi.

Opintojaksolle voidaan ottaa max. 40 Avoimen yliopiston opiskelijaa.

Suoritustavat: Opetusvideot, harjoitukset, oppimispäiväkirja ja yhden päivän pakollinen maastoretki
   - Vaihtoehtoiset harjoitukset lähiopetuksena tai verkossa
   - Oppimispäiväkirja verkossa
   - Maastoretki lähiopetuksena Joensuussa. Retkipäivä avoimen opiskelijoille 6.10.2023, klo 8-16.

Toteutustavat: Monimuoto-opinnot. Voidaan suorittaa verkossa maastoretkeä lukuun ottamatta. Opetusvideot, harjoitukset joko lähiopetuksena tai verkossa DigiCampus-ympäristössä. Maastoretki Joensuussa.

Opettaja: Piritta Torssonen

Opintojakso toteutetaan 18.9. - 31.10.2023. Opintojakson tarkemmat tiedot ja aikataulut löytyvät Pepin opinto-oppaasta. Avoimen yliopiston opiskelijat suorittavat opintoja tutkinto-opiskelijoiden aikataulujen ja suoritustapojen mukaisesti.

Opintojaksolle voidaan ottaa max. 40 Avoimen yliopiston opiskelijaa.

Opintojakso on maksuton Jatkuvan oppimisen ja työllisyyden palavelukeskuksen (JOTPA) rahoittaman Biodiversitetti nyt -hankkeen ajan, 31.12.2024 saakka.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun. ​

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Kellonajasta riippumaton
Päiväopetus
2 kuukautta
Suomi

Ilmoittaudu

I Ilmoittautumaan pääset sivun "Ilmoittaudu koulutukseen"-linkistä. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä ostoskoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Maksa opinnot. Saat sähköpostiisi maksulinkin. Maksamalla vahvistat ilmoittautumisen. Maksulinkki on aktiivinen 24 tuntia. Maksun jälkeen saat kaksi erillistä vahvistusviestiä, yksi ilmoittautumispalvelusta ja toinen Paytrail-palvelusta.

III Ohjeet opintojen aloittamiseen tulevat sähköpostiisi 7-10 vuorokauden kuluessa ilmoittautumisesta. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opiskeluoikeuden alkaessa.

Mikäli et saa maksulinkkiä tai muita viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio.

Opintojaksolle voidaan ottaa max. 40 Avoimen yliopiston opiskelijaa ilmoittautumisjärjestyksessä.

Ilmoittautuminen alkaa:
2023-08-07 09:00