Viestintä

Kirjaston viestintäkanavia

 

Sosiaalisen median käytön suositus Itä-Suomen yliopiston kirjastossa

Tämän ohjeistuksen tarkoituksena on antaa yleiset suuntaviivat sosiaalisessa mediassa toimimiseen osana kirjaston strategiaa ja viestintäohjelmaa. Tarkoituksenamme on jatkuva toiminnan kehittäminen yhteistyössä asiakkaidemme ja kansallisen kirjastoverkoston kanssa. Tällä hetkellä meidät tavoittaa Facebookista, blogista ja YouTubesta. Tiedotamme, markkinoimme ja viestimme palveluistamme ja tapahtumista Facebookissa. Annamme blogissamme esimerkiksi vinkkejä eri tieteenalojen tiedonhakuun, esittelemme uusia tietoaineistoja ja avaamme myös kirjastoalan kuulumisia muualta maailmasta matkakertomuksissamme.

Arvojemme ja asiakaspalvelun eettisten teesien mukaisesti luotettavuus, ihmisten arvostaminen, riippumattomuus, asiakaslähtöisyys ja yhteisöllisyys ovat etusijalla myös sosiaalisessa mediassa. Kuuntelemme asiakkaitamme ja olemme helposti lähestyttäviä asiantuntijoita. Työyhteisömme pelisääntöjen mukaisesti kunnioitamme sekä asiakkaita että toisiamme. Toimimme eettisesti myös valokuvien suhteen kysymällä luvan julkaisuun sekä kuvan ottajalta että siinä näkyviltä henkilöiltä. Sitoudumme toimimaan Itä-Suomen yliopiston sosiaalisen median käytön ohjeiden mukaisesti.

 

Kirjaston viestintää koordinoi erityistietoasiantuntija Tuulevi Ovaska.