Aerosolifysiikan, -kemian ja toksikologian tutkimusyksikkö ILMARI

Suomen Akatemialta kaikkiaan 4 miljoonaa Itä-Suomen yliopiston infrastruktuurihankkeille

Suomen Akatemian infrastruktuurikomitea myönsi Itä-Suomen yliopiston infrastruktuurihankkeisiin yhteensä noin 2,2 miljoonaa euroa tammikuun päätöksessään FIRI 2023 -tutkimusinfrastruktuurihausta. Ensimmäiset päätökset hausta tehtiin joulukuussa, jolloin Itä-Suomen yliopistoon myönnettiin noin 1,8 miljoonaa euroa.

Professori Ismo Linnosmaalle myönnettiin tammikuun päätöksessä 1 373 708 euroa koordinoimaansa SHARE-FI-konsortioon. Professori Markku Kuittinen sai 841 703 euron rahoituksen FinnLight-IO-konsortion partnerina. Lue lisää rahoitetuista hankkeista.

Joulukuussa professori Arto Mannermaa sai 210 001 euron rahoituksen (BBMRI.fi-konsortio), professori Annele Virtanen 570 020 euroa (INAR RI -konsortio), professori Juha Rouvinen 133 700 euroa (FINStruct and Instruct-ERIC -konsortio), professori Mikko Laitinen 171 138 euroa (FIN-CLARIAH-konsortio) ja professori Seppo Auriola 731 416 euroa (Biokeskus Suomi).

Suomen Akatemian tiedote

Tutkijoiden yhteystiedot UEF Connect -palvelussa