Kaksi tutkijaa keskustelee Mediteknian laboratoriossa.

Suomen Akatemialta rahoitusta tutkimusinfrastruktuurihankkeille – Itä-Suomen yliopisto mukana viidessä

Suomen Akatemian tutkimusinfrastruktuurikomitea on myöntänyt kansallisten ja kansainvälisten tutkimusinfrastruktuurien rakentamiseen ja kehittämiseen yhteensä yli 29 miljoonaa euroa. Rahoitusta myönnettiin 11 tutkimusinfrastruktuurihankkeelle. Kyseessä on ensimmäinen osa FIRI 2023 -tutkimusinfrastruktuurihaun päätöksiä.

Itä-Suomen yliopistolle myönnettiin rahoitusta infrastruktuurihankkeisiin yhteensä 1,8 miljoonaa euroa. Itä-Suomen yliopisto on mukana viidessä rahoitetussa konsortiossa:

Tutkimusinfrastruktuurikomitea tekee lisää rahoituspäätöksiä FIRI 2023 infrastruktuurirahoitushakuun liittyen 31.1.2024.

Suomen Akatemia rahoittaa kansallisesti merkittävien ja tieteellistä tutkimusta edistävien tutkimusinfrastruktuurien hankkimista, perustamista, vahvistamista ja uudistamista.

Lähde: Suomen Akatemia