Lähikuva mikrofonista studioympäristössä.

Ajankohtainen luontopolitiikka -podcast: jakso 1. Arvokkaat luontotyypit ja niiden suojelu

Ajankohtainen luontopolitiikka -podcastsarjan ensimmäisessä jaksossa keskitymme uhanalaisten tai biodiversiteetin kannalta tärkeiden luontotyyppien suojeluun: otamme selvää, millaisia yksityismailla tapahtuvan suojelun käytäntöjä meillä on, miten niitä toteutetaan ja mitä niillä tavoitellaan, ja mitä nämä eri käytännöt maanomistajan kannalta tarkoittavat.

Emmi Salmivuoren haastateltavina ovat luonnonsuojeluasiantuntija Säde Neitola Pohjois-Karjalan ELY-keskuksesta sekä projektitutkija Tuomo Takala Itä-Suomen yliopiston metsätieteiden osastolta.

Podcastsarja on tehty osana Jotpa-rahoitteista Biodiversiteetti-hanketta yhteistyössä Itä-Suomen yliopiston Jatkuvan oppimisen keskuksen, Historia- ja maantieteen laitoksen sekä ympäristö- ja biotieteiden laitoksen kanssa. Podcastsarja on osa kaikille avointa Ajankohtainen luontopolitiikka -opintojaksoa (1 op).

Kuuntele jakso Spotifyista.

Tekstivastine