Koneet, laitteet ja tunnukset
Kirjaston tiloissa on käytettävissä tietokoneita, opiskelijatulostimia, kopiokoneita, skannereita, pikatulostuspisteitä ja mikrokortinlukulaitteita.
Tietokonealueiden pelisäännöt
- Huolehdi tavaroistasi. Katso myös, ettei laukkusi tai muut tavarasi valtaa toisilta työskentelytilaa.
- Kirjasto ei vastaa työskentelypaikalle jätetyistä tavaroista.
- Voit poistua tietokoneelta korkeintaan 15 minuutiksi!
- Tallenna työsi! Kirjasto ei vastaa menetetyistä tiedoista.
- Jos olet ollut poissa tietokoneelta kauemmin kuin 15 minuuttia, toisella on lupa ottaa paikkasi ja siirtää tavarasi omatoimisesti sivuun. Siihen ei pyydetä kirjastohenkilökunnan apua.
- Hoida puhelut mieluiten sivummalla niin, ettet häiritse muita.
- Pidä työskentelytilat siisteinä, siivoa jälkesi.
IT-asioissa palvelevat
- Joensuussa ja Kuopiossa Oppari ja Tietotekniikkapalvelut
- Kuopiossa kirjaston IT-Helpdesk päivystää ma–pe klo 11.30–14.00
Kampuskirjastojen IT-palvelukartat: Joensuu ja Kuopio - Tietotekniikkapalveluiden IT-Chat-palvelu ma–pe klo 9.00–15.00.
Käyttäjätunnukset
Opiskelijat ja henkilökunta-asiakkaat:
- Asiakaskoneet: kirjaudu omilla UEF-käyttäjätunnuksillasi.
KYSin tieteellinen kirjasto:
- Merkitylle asiakaskoneelle voi kirjautua PSSHP:n tunnuksilla.
Muut asiakkaat:
- Saat visitor-uef-päivätunnuksen asiakaskoneille Kuopion kampuskirjastosta ja KYSin tieteellisestä kirjastosta asiakaspalveluista ja Joensuun kampuskirjastosta Opparista esittämällä kuvallisen henkilöllisyystodistuksen.
Avoimeen uef-open-langattomaan verkkoon pääsee ilman tunnuksia.
Tulostaminen, kopiointi ja skannaus
Opiskelijat saavat yliopistolta tulostussaldoa 400 maksutonta kopiota lukuvuotta kohden. Saldoa voi ostaa lisää verkosta ja Opparista.
lisätietoja
kirjasto[at]uef.fi
Palaute
Palautteita käsitellään päivittäin. Helposti korjattavissa olevat asiat ratkaistaan välittömästi, jos ne ovat palvelun kannalta olennaisia ja palvelupolitiikan mukaisia. Kaikki palautteet käsitellään asianomaisessa palvelussa ja lisäksi tarvittaessa kirjaston eri työryhmissä. Palautteet ja niitä seuranneet toimenpiteet käsitellään vuosittain johtoryhmässä johdon katselmuksessa.