Takaisin

Lumalaiset Helsingissä tutustumassa jatko-opintomahdollisuuksiin

Ma 6.5.2019

Bussimatkani Helsinkiin kului rattoisasti ja vaivattomasti hyvässä seurassa luonnostieteistä keskustellen. Pysähdyimme menomatkalla Vierumäen Matkakeitaassa, jossa nautimme maukkaan koulun tarjoaman lounaan. Noin puolen tunnin tauon jälkeen jatkoimme matkaamme kohti ensimmäistä kohdetta eli Aalto-yliopistoa.

Meille jäi hiukan ylimääräistä aikaa ennen ensimmäistä esittelyä, joten päätin käyttää tuon ajan Aalto-yliopiston kampukseen tutustumiseen. Omasta mielestäni yliopiston kampus oli erittäin avara ja henki monien vuosikymmenten osaamista. Ensimmäisessä esittelyssä esittelijänä toimi kemian alan opiskelija, jolloin myös kiersimme kampusta opastetusti.

Seuraavaksi oli vuorossa fotoniikan alan Dispelix-yhtiön esittely, jonka opettajamme Kalle Ventola oli järjestänyt. Kiitos siitä! Esittely antoi erittäin ajankohtaista informaatiota nykypäivän fotoniikan alasta ja fotoniikan opiskelusta yleensä.

Illalla jokaisella opiskelijalla oli vapaa-aikaa käydä vaikkapa tutustumassa Helsingin kaupunkiin. Itse kävin kävelemässä Helsingin keskustassa ja vierailin muutamassa liikkeessä. Seuraavana aamuna oli aikainen herätys ja lähdimme kohti Helsingin yliopiston biologian laitosta. Esittelijänä toimi biologian opiskelija, ja hän oli mielestäni oikein vakuuttava ja hyväsanainen.

Kiersimme myös biologian laitosta esittelijän opastamana, ja tämän jälkeen saimme myös itse kiertää biologian laitosta. Itse kävin hiukan ulkoilemassa ja katsomassa yliopiston piha-aluetta, joka olikin oikein hieno.

Pienen kävelyni jälkeen menin muiden kanssa syömään yliopiston ravintolaan, jossa oli herkullista ruokaa tarjolla. Syömisen jälkeen siirryimme Tekniikan museoon, missä saimme opastetun kierroksen läpi tekniikan historian Nokian puhelimista vedenpuhdistukseen. Kierroksen jälkeen kävelimme bussille ja matka kohti Joensuuta alkoi. Pysähdyimme tällä kertaa Juvan ABC:llä, jossa pidimme noin puolen tunnin tauon, jonka jälkeen posotimme Joensuuhun illaksi.