Fresko ylösnousemus Khora

Työpaja: Pastoraaliteologia ja seksuaalisuuden haasteet

Teologian osaston käytännöllisen teologian oppiaine järjestää yhdessä Suomen ortodoksisen kirkon pappisliiton kanssa 28.–29.4.2022 kansainvälisen työpajan, jossa paneudutaan ajankohtaisiin pastoraaliteologisiin ja seksuaalisuuteen liittyviin kysymyksiin. Luennoista ja työpajan ohjauksesta vastaa Ateenan ylemmän kirkollisen akatemian pastoraalisen huolenpidon apulaisprofessori Vasileios Thermos. Hän on koulutukseltaan teologi ja nuorisopsykiatri. Luennot ja työpajat on suunnattu ensisijaisesti teologian opiskelijoille. Aiheesta kiinnostuneet muiden alojen opiskelijat ovat myös tervetulleita työpajaan! Työpajan opetuskieli on englanti. Työpajasta on mahdollista tehdä 2 op:n laajuinen suoritus.
  • Opiskelu
  • Alumni
  • Yhteistyö
  • Terveys ja hyvinvointi
Alkamispäivä:
Päättymispäivä:
Tapahtumapaikka:
Futura, F100
Joensuun kampus
Lisää kalenteriin:

Ilmoittautuminen Pastoraaliteologia ja seksuaalisuuden haasteet ortodoksisessa kirkossa -työpajaan tapahtuu Pepissä 25.4. mennessä (ks. alla ohjeet). Osallistuminen työpajaan on mahdollista myös etäyhteyksin Zoomissa. Linkki lähetetään tapahtumaan ilmoittautuneille.

Paikka: Futura-rakennus, sali F100

Torstai 28.4.

Relationship between Theology and Psychology in Pastoral practice

• 10:00                         Tervetulosanat
  • 10:15                         Luento
  • 12:00                         Lounastauko
  • 13:00                         Pienryhmät
  • 14:00–15:30             Yhteinen keskustelu ja ryhmätöiden purku

Perjantai 29.4.

Homosexuality and Gender identity as a challenge for the Orthodox Church

• 10:15                         Luento
  • 12:00                         Lounastauko
  • 13:00                         Pienryhmät
  • 14:00–15:30             Yhteinen keskustelu ja ryhmätöiden purku

Ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen työpajaan tapahtuu Pepissä 25.4. mennessä teologian osaston opintojaksokoodeilla.  Ortodoksien teologian koulutusohjelman osalta työpajaan voi ilmoittautua seuraaville opintojaksoille: 2432008 Käytännöllinen etiikka ja asketiikka, 2432001 Kohtaamisen teologia tai 2433430 Pastoraaliteologia. Läntisen teologian koulutusohjelmassa vaihtoehtoisia ilmoittautumiskohteita ovat 2422015 Perhe ja parisuhde kirkossa ja yhteiskunnassa, 2423433 Käytännöllisen teologian ajankohtaisia kysymyksiä ja 2423428 Sielunhoito ja pastoraalipsykologia.

Pekka Metso, pekka.metso@uef.fi

Kuvituskuva: Ylösnousseen Kristuksen laskeutuminen tuonelaan. Khoran kirkko, Istanbul. Kuva: Jim Forest (flickr)