Itä-Suomen yliopiston englanninkielinen logo.

Itä-Suomen yliopiston yhteiskuntatieteiden ja kauppatieteiden tiedekunnan professuuriesitelmät 2022

• Yleisöluento
  • Yliopistoyhteisö
  • Talous ja yhteiskunta
  • Terveys ja hyvinvointi
  • Teknologia ja innovaatiot
Tapahtumapäivämäärä:
Aika:
13:00–15:00
Tapahtumapaikka:
Yliopiston Vimeo-kanava
Lisää kalenteriin:

Professuuriesitelmätilaisuus on Itä-Suomen yliopiston perinne, jossa professorit nimityksensä jälkeen luovat katsauksen alansa kannalta tärkeisiin teemoihin.

Yhteiskuntatieteiden ja kauppatieteiden tiedekunnan professuuriesitelmät kuullaan torstaina 19.5.2022 klo 9-11 ja klo 13-15 verkkolähetyksinä.

Ohjelma torstaina 19.5.2022 klo 13-15:

• Rehtorin tervehdys
  • Professori Saara Julkunen, kansainvälinen myynti: Myynnin myytit – kansainvälisen myynnin murros.
  • Professori Juho Pesonen, matkailuliiketoiminta: Digital and sustainable transformation in the tourism business.
  • Professori Ulla-Mari Kinnunen, sosiaali- ja terveydenhuollon tiedonhallinta: Sosiaali- ja terveydenhuollon tiedonhallinta tutkii ja tukee soten tietotuotantoa ja osaamista.
  • Professori Teemu Makkonen, talousmaantiede: Innovaatioiden talousmaantiede.
  • Professori Anna Mäki-Petäjä-Leinonen, vanhuusoikeus: Ihmisarvoinen vanhuus – Ikääntyvien oikeudet ja sitä koskeva tutkimus.

Kaikkien tiedekuntien professuuriesitelmien pitäjien esittelyt on koottu verkkosivustolle osoitteeseen https://www.uef.fi/professuuriesitelmat. Myös professuuriesitelmien tallenteet linkitetään sivustolle esitelmälähetysten jälkeen.