Ihmisiä.

Tekniikan työelämäpäivä yhdisti opiskelijat ja yritykset

Tekniikan opiskelijoille suunnatussa päivässä verkostoiduttiin yritysten ja sidosryhmien kanssa. Tapahtuma järjestettiin toista kertaa, nyt molemmilla kampuksilla.

Tekniikan koulutuksen ensimmäinen vuosi on edennyt hyvin. Koulutuksen aloituspaikat saatiin täyteen molemmilla kampuksilla ja opinnot sujuvat vauhdikkaasti. Teekkareilla on nyt myös kaksi kiltaa, Kvantti ry ja Kestävien teknologioiden kilta - SusTek ry.

Tärkeä osa opintoja on verkostoituminen alan yritysten ja muiden toimijoiden kanssa.

– Helmikuussa järjestetty työelämäpäivä on osa tekniikan koulutusohjelmien työelämäyhteistyötä.  Siihen osallistui noin 40 opiskelijaa, sekä 70 yritysten ja muiden sidosryhmien edustajaa molemmilla kampuksilla, kertoi vanhempi yliopistonlehtori Lasse Heikkinen teknillisen fysiikan laitokselta.

– Tapahtuma on herättänyt laajasti kiinnostusta. Verkostoitumisemme on vasta alussa, ja toivommekin, että nyt alkaisi tulemaan hyviä mätsejä. Osalla yrityksiä kesätyöpaikat ovat auki meidänkin opiskelijoillemme.

Satu Marjo, Mika Raatikainen ja Jeri Pylkkänen
Kuvassa: Varatoimitusjohtaja Satu Marjo, Junttan Oy, yritysasiantuntija Mika Raatikainen, Kuopion kaupunki ja teknillisen fysiikan opiskelija Jeri Pylkkänen.
Ihmisiä.
Kuvassa: Opiskelijat juttelemassa Ponssen edustajan kanssa.
Ihmisiä.
Kuvassa: Joensuun tapahtumassa tekniikan koulutuksesta kertoi professori Markku Hauta-Kasari.
Kuvassa: Joensuun opiskelijoita.
Kuvassa: Joensuun opiskelijoita.