UEF-tunnus.

Satu Mättö ja Elli Vento saivat Joensuun Kauppaopetuksen Tukisäätiön apurahat

Joensuun Kauppaopetuksen Tukisäätiö myönsi yhteensä 62500 euroa apurahoja yliopisto-, ammattikorkeakoulu-, sekä Riverian perus-, ammatti- ja erikoisammattitutkintoa suorittavien kaupallisen alan opiskelijoille 10. joulukuuta.

Itä-Suomen yliopistosta 5000 euron apurahan saivat jatko-opiskelijat Satu Mättö ja Elli Vento hyvin edenneiden väitöskirjatutkimustensa johdosta.

Joensuun Kauppaopetuksen Tukisäätiö on perustettu vuonna 2006 ja se jatkaa jo melkein 100 vuotta toiminutta tukitoimintaa, jonka aloittivat Tukisäätiön edeltäjät Joensuun Kauppakoulutalon Kannatusyhdistys ry (1922-1998) ja Joensuun Kauppaopetuksen Tukiyhdistys ry (1998-2006).

Säätiö edistää, kehittää ja tukee aatteellisesti ja taloudellisesti Pohjois-Karjalassa opetusta tarjoavien yleishyödyllisten tai julkisoikeudellisten organisaatioiden järjestämää kauppaopetusta, kauppatieteellistä tutkimusta sekä kaupallisten aineiden opiskelua.

Vuodesta 2006 lähtien Joensuun Kauppaopetuksen Tukisäätiö on jakanut apurahoja yhteensä jo yli 650 000 euroa. Säätiön hallituksen puheenjohtajana toimii Antti Heliövaara, varapuheenjohtajana Rauno Törrönen ja hallituksen jäseninä Jarkko Miinin, Juha Mäkihonko, Kai Surakka ja Markku Timonen.

Antti Heliövaara, puheenjohtaja, Joensuun Kauppaopetuksen Tukisäätiö, p. 0500 670 360