UEF-liput.

Itä-Suomen yliopisto yhteistyöhön vietnamilaisen Hanoi Law Universityn kanssa

Oikeustieteiden laitokselle saapui vieraita Vietnamista keskiviikkona 11.10.2023, kun Itä-Suomen yliopisto ja Hanoi Law University allekirjoittivat opetus- ja tutkimustyhteistyösopimuksen (MOU).

Delegaatioon kuuluivat mm. Hanoi Law Universityn rehtori Doan Trung Kien, yliopiston neuvoston varapuheenjohtaja Nguyen Quang Tuyen sekä kansainvälisen kauppaoikeuden osaston johtaja Nguyen Ba Binh. Itä-Suomen yliopistoa allekirjoitustilaisuudessa edustivat yhteiskunta- ja kauppatieteiden tiedekunnan dekaani Sari Rissanen, erikoissuunnittelija Kirsi Karjalainen kansainvälisistä kehittämispalveluista sekä kauppaoikeuden professori Katja Weckström ja tutkijatohtori Nguyen Ho Bich Hang oikeustieteiden laitokselta.

Yliopistoyhteistyössä osapuolet jakavat tutkimuksellista osaamista, järjestävät akateemisia konferesseja ja aloittavat keskinäisen opiskelija- ja henkilöstövaihdon. Vaihto-ohjelmien avulla molempien oppilaitosten henkilökunnan ja opiskelijoiden on mahdollista tutustua erilaisiin oikeuskulttuureihin ja akateemiseen maailmaan. MOU-yhteistyön tavoitteena on monipuolistaa näkökulmia ja edistää innovatiivisia tutkimusmenetelmiä oikeustieteellisessä tutkimuksessa.

Lisätietoja: Professori Katja Weckström (katja.weckstrom@uef.fi)