UEFin liput.

Vähittäiskauppa kehittyy nyt voimakkaasti – kaikille avoin opintojakso vähittäiskauppaliiketoiminnasta avoimessa yliopistossa

Itä-Suomen yliopiston kauppatieteiden laitos järjestää Joensuussa Strateginen retail management -kurssin, joka perehdyttää vähittäiskauppaliiketoimintaan ja strategiseen johtamiseen. Opintojakso on avoin kaikille. Kurssilla käydään läpi muun muassa kaupan markkinointistrategioita, hankintaan ja logistiikkaan liittyviä kysymyksiä, asiakaskokemusta, asiakkuuksien johtamista, digitalisaatiota ja monikanavaisuutta sekä vähittäiskaupan vastuullisuutta. Opintojakso alkaa 30. syyskuuta.

– Tämä on valtavan hieno avaus yliopistolta. Teema on tärkeä ja ajankohtainen. Lisäksi se palvelee opiskelijoita ja elinkeinoelämää laajasti. Olemme saaneet opintojaksolle mukaan myös alan huippuasiantuntijoita kurssivieraiksi, iloitsee opintojakson vastuuhenkilö, professori Anu Puusa.

Yksi asiantuntijavieraista on Broman Groupin toimitusjohtaja Harri Broman. Hänen mukaansa vähittäiskaupan toimiala kehittyy tällä hetkellä voimakkaasti.

– Meidän suomalaisten toimijoiden pitää parantaa vauhtia ja uskaltaa tehdä uusia avauksia entistä rohkeammin. Vähittäiskauppa on Suomessa tänä päivänä jo täysin mukana kansainvälisessä kilpailussa, Broman kommentoi.

Harri Bromanin lisäksi syksyn 2020 opintojaksolle saapuu asiantuntijavieraiksi vähittäiskaupan alan huippuosaajia. Vierailijoiksi ovat lupautuneet muun muassa SOK:n entinen pääjohtaja, professori Kari Neilimo, Keskon strategisen kehityksen johtajana ja liiketyyppien kehittäjänä työskennellyt Aalto-yliopiston professori Lasse Mitronen, tutkijatohtori Jussi Nyrhinen Jyväskylän yliopistosta, Keskon päivittäisvarakaupan toimialajohtaja Ari Akseli, Lidl Suomen aluejohtaja Kalle Noukkala, Päivittäistavarakauppa ry:n toimitusjohtaja Kari Luoto sekä kansainvälisenä vieraana professori John Cadogan Loughboroughin yliopistosta.

Kurssi pidetään 30.9.–10.11.2020, ja se on avoin kaikille Itä-Suomen yliopiston opiskelijoille. Tästä syksystä lähtien opintojakson voi suorittaa myös avoimen yliopiston kautta.

Avoimeen yliopistoon ilmoittautuminen: https://opintopolku.fi/app/#!/koulutus/1.2.246.562.17.87464897732

Suunnittelija Marjaana Mukkala, marjaana.mukkala(at)uef.fi, p. 029 445 7068