UEF liput lipputangoissa

Koronakriisi kuriin osaamisella – Karelian, Savonian ja Itä-Suomen yliopiston uudet avaukset

Itä-Suomen korkeakoulut reagoivat koronatilanteeseen mahdollistamalla uudenlaisia tapoja aloittaa korkeakouluopinnot. 14.5. järjestettävässä webinaarissa Itä-Suomen yliopisto, Karelia-AMK ja Savonia-AMK esittelevät koulutusavauksiaan.

Webinaarissa esitellään kattaus koulutustarjonnasta, jota on uudistettu koronan myötä. Opintotarjontaa on muun muassa lisätty ja muutettu osittain maksuttomaksi. Etäsuorittamisen mahdollisuuksia on aiempaa enemmän. Uudenlaisten opiskeluympäristöjen lisäksi myös opintojen sisältöjä on suunniteltu tavoittamaan suurempaa kohderyhmää. Koulutusta järjestetään esimerkiksi omien opiskeluvalmiuksien vahvistamiseen.

Itä-Suomen korkeakoulukenttä kantaa yhteiskuntavastuuta ja tuo tarjolle monenlaisia mahdollisuuksia löytää korkeakouluopintojen kautta oman osaamisen kehittämisen polkuja. Jo nyt nähdään, että sekä avoimen yliopiston että avoimen ammattikorkeakoulun opiskelijamäärät ovat lähteneet kasvuun koronan myötä.

Itä-Suomen korkeakouluyhteistyö jatkuvassa oppimisessa käynnistyi viime vuonna, ja keväällä 2020 järjestetyssä seminaarissa pohdittiin konkreettisia keinoja yhteistyön kehittämiseksi työelämän näkökulmasta. 14.5. järjestettävä webinaari on jatkoa tuolle seminaarille, ja se avaa jatkuvan oppimisen korkeakouluyhteistyön webinaarien sarjan.

Koulutuksen avaamia mahdollisuuksia katsotaan niin opiskelijoiden kuin koulutuksen järjestäjienkin näkökulmasta.

Webinaari järjestetään Zoomin kautta torstaina 14.5. klo 13-14. Tilaisuus on kaikille avoin.

Osallistu webinaariin tästä linkistä: https://uef.zoom.us/j/62495442130

Lisätietoja webinaarista:

Marja Kopeli, jatkuvan oppimisen koordinaattori, Savonia-ammattikorkeakoulu marja.kopeli@savonia.fi puh. 044 785 6655

Mervi Lätti, erikoissuunnittelija, Karelia-ammattikorkeakoulu, mervi.latti@karelia.fi puh 050 563 2188

Jonna Myllykangas, jatkuvan oppimisen viestintäsuunnittelija, Itä-Suomen yliopisto
jonna.myllykangas@uef.fi puh. 050 328 1961