Itä-Suomen yliopisto jatkaa opiskelijoidensa opinto-oikeuksia koronavirustilanteen vuoksi

Itä-Suomen yliopisto jatkaa tutkinto-opiskelijoidensa ja Avoimen yliopiston opiskelijoidensa 31.7.2020 päättyviä opinto-oikeuksia vuoden 2020 loppuun saakka koronavirustilanteen vuoksi. Yliopisto on tunnistanut, että koronavirustilanne saattaa joidenkin opiskelijoiden kohdalla hidastaa opintojen etenemistä. Opinto-oikeuksien jatkaminen on tarkoitus tehdä automaattisesti eikä se vaadi opiskelijalta toimenpiteitä.

– Opiskelijoidemme hyvinvointi on meille tärkeää ja tästä syystä päädyimme jatkamaan opinto-oikeuksien kestoa. Koronavirustilanne voi aiheuttaa ahdistusta ja ylimääräistä stressiä, mutta opinto-oikeuksien päättymisestä opiskelijoidemme ei nyt tarvitse stressata, akateeminen rehtori Tapio Määttä toteaa.

Akateeminen rehtori Tapio Määttä, tapio.maatta(at)uef.fi, p. 050 575 1589

Opintopalveluiden johtaja Miia Turtiainen, miia.turtiainen(at)uef.fi, p. 050 438 2610