Ghana Ilmasto Yliopisto Verkko profiilikuva

Ghana Ilmasto Yliopisto Verkko

Projekti
01.01.2024 - 31.12.2026
Ympäristö- ja biotieteiden laitos, Luonnontieteiden, metsätieteiden ja tekniikan tiedekunta

Rahoittajat

Päärahoittaja

European Union

Ghana Ilmasto Yliopisto Verkko rahoittajan logo

Johtajat

Ilmastonmuutoksen uhkat, kuten tulipalot, tulvat tai kuivuudet, ovat voimakkaasti paikallisia ja alueellisia seurauksia aiheuttavia. Ilmasto- ja etnisesti monimuotoisissa afrikkalaisissa maissa, kuten Ghanassa, nämä vaativat paikallista sopeutumista. Tutkimukset ovat osoittaneet, että paikallishallinnot niin Globaalissa Etelässä kuin Pohjoisessakin eivät ole hyvin valmistautuneita ottamaan käyttöön tiedollisesti perusteltuja yhteisöllisiä tai alueellisia sopeutustoimenpiteitä. Tämän vuoksi tämä ehdotus vahvistaa ilmastonmuutokseen liittyvän paikallisen sopeutumisen opetusta Ghanan yliopistoissa keskittyen maankäyttöön, maatalouteen ja metsätalouteen.

Yhteisen tarveanalyysin perusteella projekti käsittelee korkeakoulutuksen kolmea pääasiallista näkökohtaa: tiedekuntaa, opetussuunnitelmaa ja työllistymistä. Vahvistamme pääasiassa nuorten tiedekunnan tutkimus- ja opetuskapasiteettia mentorointiohjelman avulla osallistuvien eurooppalaisten yliopistojen kanssa lisätäksemme nuorten tiedekunnan yhteistyötä, näkyvyyttä ja tieteellistä tuotantoa. Lisäksi tarjoamme metodologista koulutusta sekä koulutusta perinteisessä tiedossa. Opinto-ohjelmassa keskitymme opetusohjelmien nykyisten aukkojen täyttämiseen Ghanassa. Lisäksi maksimoimme työmme vaikutuksen luomalla harjoittelupaikkoja. Valitsemme myös lupaavia aloitusideoita opiskelijoilta (ja vastavalmistuneilta) perustamaan omia yrityksiään.

Huolehdimme siitä, että ohjelmamme on kestävä: keskitymme kursseihin, joita voidaan tarjota ohjelman päätyttyä. Koulutus keskittyy hyvin paljon “kouluttamaan kouluttajia”, eli kapasiteetti pysyy korkeakouluissa. Pyrimme ylläpitämään harjoittelujen ja yritysten tukemista luomalla strategisia liittoja asiaankuuluvien yritysten kanssa.